PBI i IAB Polska integrują rynek online

04/05/2019
PBI w porozumieniu z IAB Polska wznawia działalność Rady Rynku jako przedstawiciela rynku online w zakresie pomiaru jednoźródłowego i poprowadzi bezpośrednią komunikację z KRRiT. Polskie Badania Internetu (PBI) i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska (IAB Polska) zorganizowały spotkanie przedstawicieli rynku online. Głównym tematem było wyłonienie reprezentacji rynku, która skonsultuje projekt jednoźródłowego badania mediów organizowanego przez […]

PBI w porozumieniu z IAB Polska wznawia działalność Rady Rynku jako przedstawiciela rynku online w zakresie pomiaru jednoźródłowego i poprowadzi bezpośrednią komunikację z KRRiT.

Polskie Badania Internetu (PBI) i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska (IAB Polska) zorganizowały spotkanie przedstawicieli rynku online. Głównym tematem było wyłonienie reprezentacji rynku, która skonsultuje projekt jednoźródłowego badania mediów organizowanego przez KRRiT. Spotkanie miało miejsce 26 marca 2019 w siedzibie IAB Polska. Wzięli w nim udział przedstawiciele 28 przedsiębiorstw zrzeszonych w obydwu organizacjach, w tym największych wydawców.

Podczas spotkania ustalono, że przedstawiciele rynku online skupią się w Radzie Rynku, statutowym ciele doradczym PBI, którego działalność zostaje tym samym wznowiona. Radę utworzą przedstawiciele PBI, IAB Polska oraz zainteresowani przedstawiciele rynku on-line. Rada Rynku będzie konsultować propozycje KRRiT w zakresie pomiaru jednoźródłowego, by wypracowywać wspólne stanowisko środowiska online. Z kolei przewodniczący Rady Rynku i zarazem prezes PBI, Paweł Laskowski, skoordynuje komunikację pomiędzy Radą Rynku a KRRiT oraz pozostałymi organizacjami zaangażowanymi w proces (m.in. SAR i powstającej organizacji nadawców telewizyjnych).

Rada Rynku będzie również pełnić rolę doradczą w zakresie pomiaru widowni internetowej prowadzonego przez Polskie Badania Internetu/Gemius i rekomendować dalsze kierunki rozwoju tego badania.

Kolejne kroki, które podejmą PBI i IAB Polska, to wypracowanie struktury Rady Rynku i rozszerzenie jej w taki sposób, aby stanowiła pełną reprezentację rynku online w Polsce. Podmioty zainteresowane udziałem w Radzie Rynku proszone są o kontakt pod adresem e-mail : biuro(at)pbi.org.pl.

Czytaj także

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Wydana przez IMM publikacja „Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż” autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik po najważniejszych zagadnieniach współczesnego PR-u i marketingu, a także kompendium wiedzy o budowaniu medialnej siły marki. Publikacja właśnie ukazała się w druku. IAB Polska objął patronat honorowy nad tym wydawnictwem.

Scenariusze zajęć dla nauczycieli wspierane przez AI! Nowy e-book IAB Polska

Scenariusze zajęć dla nauczycieli wspierane przez AI! Nowy e-book IAB Polska

Tym razem mamy coś dla nauczycieli i edukatorów! Przedstawiciele Grupy Zadaniowej AI dla Edukacji IAB Polska przygotowali e-book, który zawiera aż 10 scenariuszy zajęć wspieranych przez AI. W scenariuszach tych sztuczna inteligencja jest traktowana nie jako dodatek, ale narzędzie nauczania i uczenia się.