Patronat IAB: X Konferencja Bezpieczeństwa Narodowego i Gospodarczego

08/04/2020
Serdecznie zapraszamy na X Konferencję Bezpieczeństwa Narodowego i Gospodarczego, podczas której poruszona zostanie między innymi tematyka zagrożeń pandemią dla bezpieczeństwa państwa i obywateli. IAB Polska objęło patronat nad wydarzeniem.

Konferencja skierowana jest do kadry kierowniczej i zarządzającej przedsiębiorstw:

– zobowiązanych do ochrony infrastruktury krytycznej,

– operatorów usług kluczowych i dostawców usług cyfrowych,

– podlegających obowiązkowej ochronie,

– szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa państwa oraz jego obywateli,

– o dużym znaczeniu gospodarczo-obronnym,

oraz:

– właścicieli firm i osób funkcyjnych MŚP odpowiedzialnych za organizację i bezpieczeństwo biznesu,

– jednostek organizacyjnych administracji rządowej i samorządowej odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe i cyberbezpieczeństwo, a także zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, porządku publicznego i obrony cywilnej.

Zapraszamy pełnomocników ds. ochrony infrastruktury krytycznej, dyrektorów/kierowników działów IT, osoby odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, pracowników pionów bezpieczeństwa, ochrony fizycznej i technicznej, osób i mienia, pracowników spraw obronnych, bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego.

Cele konferencji

  1. Pokazanie międzynarodowych i krajowych determinantów narodowego bezpieczeństwa w czasie pandemii.
  2. Przedstawienie nowych wyzwań i zagrożeń mających wpływ na bezpieczeństwo państwa.
  3. Społeczne i zdrowotne skutki pandemii COVID-19 w Polsce i na świecie.
  4. Podniesienie poziomu świadomości, wiedzy i kompetencji osób zarządzających bezpieczeństwem.
  5. Wymiana doświadczeń wynikających z realizacji zadań związanych z bezpieczeństwem narodowym i gospodarczym, ochroną infrastruktury krytycznej i cyberbezpieczeństwem.
  6. Aktualności dot. opracowania planów ochrony fizycznej i technicznej obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie.
  7. Analiza i ocena stanu potencjalnych zagrożeń, rozpoznawanie, wykrywanie i zapobieganie zagrożeniom chronionej jednostki organizacyjnej, w tym również koronawirusem COVID-19.
  8. Zapoznanie z najlepszymi praktykami i procedurami mającymi na celu zapobieganie sytuacjom kryzysowym.
  9. Wymiana myśli i poglądów z zaproszonymi ekspertami nt. naszego wspólnego bezpieczeństwa.

Tematyka konferencji

  1. Aktualne wyzwania i uwarunkowania międzynarodowego i krajowego bezpieczeństwa.
  2. Światowe trendy aktualnych zagrożeń bezpieczeństwa gospodarczego w czasach pandemii.
  3. Społeczne i zdrowotne skutki pandemii COVID-19 w Polsce i na świecie.
  4. Świat i Polska w czasach pandemii – uczymy się żyć i funkcjonować w tym stanie.
  5. Wiedza i informacja w zarządzaniu bezpieczeństwem narodowym i gospodarczym państwa.
  6. Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa – bieżące problemy i zagrożenia.
  7. Biały wywiad i wroga penetracja zagraniczna gospodarki narodowej.
  8. Krajowy Plan Zarządzania Kryzysowego – dostosowanie do aktualnych zagrożeń.
  9. Narodowy Program Ochrony Infrastruktury Krytycznej – doświadczenia, uwagi i zalecenia.
  10. Obszary, obiekty, urządzenia podlegające obowiązkowej ochronie. Zarządzanie ich bezpieczeństwem.
  11. Cyberzagrożenia wyzwaniem dla bezpieczeństwa narodowego.
  12. Krajowy system cyberbezpieczeństwa – jego wdrożenie i funkcjonowanie.
  13. Baśń o straszliwym smoku, czyli bezpieczeństwo 5G.
  14. Operatorzy usług kluczowych i dostawcy usług cyfrowych – doświadczenia, uwagi i ocena.
  15. Nowoczesne techniki i technologie wspierające bezpieczeństwo narodowe.
  16. Analiza zagrożeń, szacowanie i zarządzania ryzykiem. Znaczenie ciągłości działania.
  17. Ochrona danych osobowych i prywatności w cyfrowym świecie.
  18. Wyzwania sztucznej inteligencji na dziś i na jutro.
  19. Tajemnica przedsiębiorstwa w kontekście prawa konkurencji i prawa ochrony konsumentów.
  20. Debata nt. „Bezpieczeństwo narodowe i gospodarcze to najważniejsze dobro wszystkich Polaków”.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.