Patronat IAB: SalesTube i Labcon wydają Raport Social Media 2020/2021

01/08/2021
E-commerce & MarTech Partner SalesTube oraz agencja contentowa Labcon (Group One) przygotowały wspólny Raport Social Media z opisem najważniejszych trendów minionych miesięcy i prognozami na 2021 rok. Opracowanie zawiera ponad 50 stron komentarzy ekspertów, statystyki z kampanii na najbardziej liczących się platformach oraz omówienie wyzwań, które obecnie stoją przed marketerami. Publikację objęliśmy patronatem IAB Polska.

Nad raportem pracowały cztery zespoły kompetencyjne: contentowy (w tym relacji z influencerami), kreacji, mediowy oraz ad-techowy. Dzięki temu publikacja SalesTube i Labcon stanowi pierwszy tego typu kompleksowy przewodnik po social mediach w postpandemicznej rzeczywistości. Zawarte w nim rady dotyczą oswajania trendów, które rozwinęły się w ciągu ostatnich nietypowych miesięcy, ale też wyzwań, które są i będą aktualne. Wśród nich są m.in. cięcia budżetów czy wyróżnienia się w coraz bardziej przepełnionej przestrzeni digitalowej.

Wszyscy mieliśmy wątpliwości, czy decydować o zwrotach w strategiach social mediowych o 180 stopni, czy iść zgodnie z założeniami sprzed pandemii. Nikt jednak nie wątpił, że social media nie upadną, a wręcz odwrotnie – komunikacja z odbiorcą/konsumentem za ich pośrednictwem musi być zintensyfikowana. I tak się stało. Wiele firm przesunęło marketingowy środek ciężkości na platformy społecznościowe, a nawet pokusiło się o otwarcie swoich kont na nowych dla nich platformach. W rezultacie pandemia przyspieszyła przeniesienie komunikacji marek do świata online, przenosząc do niego również wielu (opierających się wcześniej przed wirtualnym kontaktem) konsumentów. W tym opracowaniu przedstawiamy, jak do tego doszło, jak zmieniły się social media i jak świat je wykorzystał. Mamy nadzieję, że będzie to też praktyczny przewodnik po narzędziach w platformach socialowych na najbliższe miesiące.

– mówi Marta Łysiak, Managing Director w Labcon.

Raport jest efektem pracy zespołów, które pokrywają cztery obszary kompetencji w social mediach: contentu (w tym relacji z influencerami), kreacji, mediów i ad-techu. Nasze opracowanie wskazuje, jak połączyć i zaadaptować strategie 360 w czasach postpandemicznych. Tylko synergia działań i doświadczenia zarówno pod kątem optymalizacji kampanii jak i autentycznej komunikacji zjedna nam użytkownika

– mówi Joanna Czekaj, Managing Director w SalesTube.

Opracowanie można pobrać TUTAJ.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.