Patronat IAB: SalesTube i Labcon wydają Raport Social Media 2020/2021

01/08/2021
E-commerce & MarTech Partner SalesTube oraz agencja contentowa Labcon (Group One) przygotowały wspólny Raport Social Media z opisem najważniejszych trendów minionych miesięcy i prognozami na 2021 rok. Opracowanie zawiera ponad 50 stron komentarzy ekspertów, statystyki z kampanii na najbardziej liczących się platformach oraz omówienie wyzwań, które obecnie stoją przed marketerami. Publikację objęliśmy patronatem IAB Polska.

Nad raportem pracowały cztery zespoły kompetencyjne: contentowy (w tym relacji z influencerami), kreacji, mediowy oraz ad-techowy. Dzięki temu publikacja SalesTube i Labcon stanowi pierwszy tego typu kompleksowy przewodnik po social mediach w postpandemicznej rzeczywistości. Zawarte w nim rady dotyczą oswajania trendów, które rozwinęły się w ciągu ostatnich nietypowych miesięcy, ale też wyzwań, które są i będą aktualne. Wśród nich są m.in. cięcia budżetów czy wyróżnienia się w coraz bardziej przepełnionej przestrzeni digitalowej.

Wszyscy mieliśmy wątpliwości, czy decydować o zwrotach w strategiach social mediowych o 180 stopni, czy iść zgodnie z założeniami sprzed pandemii. Nikt jednak nie wątpił, że social media nie upadną, a wręcz odwrotnie – komunikacja z odbiorcą/konsumentem za ich pośrednictwem musi być zintensyfikowana. I tak się stało. Wiele firm przesunęło marketingowy środek ciężkości na platformy społecznościowe, a nawet pokusiło się o otwarcie swoich kont na nowych dla nich platformach. W rezultacie pandemia przyspieszyła przeniesienie komunikacji marek do świata online, przenosząc do niego również wielu (opierających się wcześniej przed wirtualnym kontaktem) konsumentów. W tym opracowaniu przedstawiamy, jak do tego doszło, jak zmieniły się social media i jak świat je wykorzystał. Mamy nadzieję, że będzie to też praktyczny przewodnik po narzędziach w platformach socialowych na najbliższe miesiące.

– mówi Marta Łysiak, Managing Director w Labcon.

Raport jest efektem pracy zespołów, które pokrywają cztery obszary kompetencji w social mediach: contentu (w tym relacji z influencerami), kreacji, mediów i ad-techu. Nasze opracowanie wskazuje, jak połączyć i zaadaptować strategie 360 w czasach postpandemicznych. Tylko synergia działań i doświadczenia zarówno pod kątem optymalizacji kampanii jak i autentycznej komunikacji zjedna nam użytkownika

– mówi Joanna Czekaj, Managing Director w SalesTube.

Opracowanie można pobrać TUTAJ.

Czytaj także

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Z przyjemnością informujemy, że już 10 marca 2025 r. spotkamy się na PRO Experts Days – konferencji gromadzącej ekspertów digital marketingu, którą obejmujemy patronatem honorowym i akredytacją DIMAQ. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13, w samym sercu biznesowego Krakowa.

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Wydana przez IMM publikacja „Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż” autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik po najważniejszych zagadnieniach współczesnego PR-u i marketingu, a także kompendium wiedzy o budowaniu medialnej siły marki. Publikacja właśnie ukazała się w druku. IAB Polska objął patronat honorowy nad tym wydawnictwem.