Jest to czwarta edycja badań, które od tego roku publikowane jest na wiosnę i jesień w celu jeszcze dokładniejszego zobrazowania istotnych trendów konsumenckich w obszarze FMCG.
W badaniu wzięło udział ponad 4 000 shopperów korzystających z gazetek promocyjnych na swoich smartfonach. Zostali oni zapytani, jakie marki i produkty w poszczególnych kategoriach kupują obecnie najczęściej.
Każdy z badanych mógł zaznaczyć max. 5 brandów w danej kategorii. Na podstawie pytań o ich decyzje zakupowe wyróżniono 5 segmentów, które pomogły zdefiniować szczegółowe persony polskich smart konsumentów.
Metodologia
Badanie FMCG Brands We Shop 2021 zostało zrealizowane metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview).
Badanie zostało przeprowadzone w okresie 15.09 – 19.09.2021 r.
Łącznie w okresie badania udało się zebrać 4015 wypełnionych wywiadów, które posłużyły, jako podstawa prezentowanych analiz.
Następnie, dane zostały poddane segmentacji opartej o pytania związane z lifestylem, zwyczajami zakupowymi oraz stosunkiem do zakupów, jako czynności.
Na podstawie tych analiz wyodrębniliśmy siedem niezależnych segmentów współczesnego shoppera, które zostały opisane w raporcie.
Raport udostępniony został bezpłatnie tutaj: