Dla działań reklamowych prowadzonych w internecie coraz cenniejsze stają się zaangażowanie i interakcja ze strony użytkowników. Jednym z nowatorskich pomysłów na zwiększenie skuteczności komunikacji reklamowej jest questvertising. W podejściu tym odbiorca musi odpowiedzieć na pytanie dotyczące treści reklamy widocznej powyżej, aby odsłonić dalszą część artykułu. Jest to więc forma darmowego, reklamowego paywall’a, gdzie opłatą za dostęp do treści jest chwila uwagi poświęcona na udzielenie prawidłowej odpowiedzi.
Jak dotąd brakowało jednak rzetelnego, naukowego opracowania tematu questvertisingu. Sytuację tę zmieniło szeroko zakrojone badanie przeprowadzonych przez prof. Dariusza Dolińskiego i dr hab. Tomasza Grzyba z Uniwesytetu SWPS przy współpracy z firmą Adquesto. Analizie poddano reakcje ponad 1400 osób, stanowiących grupę reprezentatywną dla polskich internautów. Czy questvertising jest przyszłością reklamy internetowej? Odpowiedzi można szukać w raporcie “Questvertising – nowe podejście do reklamy online”, który IAB Polska objęło patronatem.
IAB Polska bierze pod lupę wszystkie nowe trendy pojawiające się w środowisku komunikacji cyfrowej. Stąd udział Związku w badaniu mającym sprawdzić faktyczną skuteczność i ewentualne ograniczenia questvertisingu. Wyniki są bardzo interesujące i pokazują, że digital wciąż dostarcza nowych i ciekawych rozwiązań reklamowych angażujących internautów.
– komentuje Paweł Kolenda, Dyrektor ds. badań, IAB Polska