Patronat IAB Polska: Aplikacje mobilne. Nowy raport Spicy Mobile dla twórców i wydawców

12/09/2019
Na rynku jest już dostępny raport „Aplikacje mobilne” – jedyne w swoim rodzaju kompendium wiedzy dla wszystkich zainteresowanych projektowaniem, promocją i monetyzacją aplikacji mobilnych. Wraz z nim agencja Spicy Mobile ogłasza wydanie pierwszej w Polsce trylogii poświęconej marketingowi mobilnemu.

Na rynku jest już dostępny raport „Aplikacje mobilne” – jedyne w swoim rodzaju kompendium wiedzy dla wszystkich zainteresowanych projektowaniem, promocją i monetyzacją aplikacji mobilnych. Wraz z nim agencja Spicy Mobile ogłasza wydanie pierwszej w Polsce trylogii poświęconej marketingowi mobilnemu.

Raport „Aplikacje mobilne” powstał pod honorowym patronatem IAB Polska w wyniku współpracy branżowej. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się eksperci reprezentujący 25 firm, m.in. projektanci oraz wydawcy popularnych aplikacji mobilnych. Pomysłodawcą i wydawcą tej 160-stronnicowej publikacji jest agencja Spicy Mobile, która od lat działa na rzecz rozwoju reklamy mobilnej w Polsce, wyznaczając standardy, edukując i dostarczając unikalnych danych.

Od lat dzielimy się wiedzą na temat rynku mobilnego” – przyznaje Artur Zawadzki, członek zarządu Spicy Mobile. – „W 2017 r. publikacją dotyczącą najnowszych trendów w marketingu mobilnym zainaugurowaliśmy cykl branżowych raportów, które wydajemy pod honorowym patronatem IAB Polska. Co roku pod hasłem „Mobile is spicy” wskazujemy najbardziej rozwojowe kierunki marketingu mobilnego, po big data przyszedł czas na aplikacje mobilne.

Według firmy analitycznej App Annie wartość globalnego rynku aplikacji mobilnych może wynieść do 2021 r. aż 6,3 biliona dolarów. Ta liczba uwzględnia m-commerce, reklamy w aplikacjach oraz  przychody generowane przez sklepy z aplikacjami. To oznacza jedno – na tym etapie rozwoju żaden z profesjonalnych biznesów nie może już sobie pozwolić na pytanie, czy powinien być dostępny na mobile’u, ale w jakiej formie będzie to bardziej efektywne.

Gdyby globalny rynek aplikacji mobilnych traktować jak gospodarkę narodową, byłby trzecią co do wielkości w rankingu Banku Światowego po Stanach Zjednoczonych i Chinach” – podkreśla Artur Zawadzki. – „Ten trend przesuwania budżetów do aplikacji widać także w Polsce. W raporcie odpowiadamy na najważniejsze pytania, które stoją przed twórcami i wydawcami. Jak stworzyć wartościowy dla użytkowników produkt? Jak promować i rozwijać aplikacje mobilne? Jak na aplikacji zarabiać?.

W przygotowanie raportu zaangażowało się wielu ekspertów – przedstawiciele domów mediowych (np. Media Group, OMD Group, Media Direction OMD), software house’ów i agencji (m.in. Appchance, Future Mind, Netguru czy Project: People), a także wydawcy popularnych aplikacji, jak Aviva, mBank, Bank Millennium, Green Caffè Nero, Moja Gazetka, Grupa Blix-Qpony, Play24, Wyborcza czy Yanosik. Autorzy przybliżają temat aplikacji mobilnych, przechodząc przez kolejne stadia rozwoju mobilnego produktu, by na końcu odpowiedzieć na pytanie, jak na aplikacji zarabiać i w którym kierunku ten rynek będzie się rozwijał.

Raport „Aplikacje mobilne” ukazał się w formie drukowanej oraz online. W nakładzie 1000 egzemplarzy trafił już do wybranych domów mediowych, agencji oraz wydawców aplikacji mobilnych. Wersję elektroniczną raportu można pobrać ze strony: https://www.spicymobile.pl/raport

W tym samym miejscu dostępne są także dwie wcześniejsze publikacje agencji Spicy Mobile, jak przegląd trendów na rynku mobilnym „Mobile is spicy” oraz wydany rok temu raport „Big Data & Mobile”. Wraz z tegoroczną publikacją składają się na pierwszą w Polsce trylogię marketingu mobilnego.

***

Spicy Mobile to agencja komunikacji mobilnej oraz twórca pierwszej w Polsce platformy marketingu aplikacji mobilnych dedykowanej reklamodawcom i wydawcom – Mobigate. Firma realizuje kampanie reklamowe na powierzchni przekraczającej 700 mln odsłon miesięcznie, a także oferuje zaawansowane rozwiązania technologiczne i badawcze dedykowane kanałowi mobile. W 2018 r. w ramach struktur agencji powstała marka Just Run App – nowy podmiot dedykowany promocji aplikacji m-commerce.

Czytaj także

The MGMT dołącza do IAB Polska

The MGMT dołącza do IAB Polska

Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza The MGMT, agencja zajmująca się kompleksowym managementem Twórców internetowych, oferująca indywidualne podejście i innowacyjne rozwiązania dostosowane do ich potrzeb.

Powstaje Branżowe Centrum Umiejętności w Białymstoku. Partnerami IAB Polska i SAR.

Powstaje Branżowe Centrum Umiejętności w Białymstoku. Partnerami IAB Polska i SAR.

20 listopada 2024 r. w Białymstoku odbyła się inauguracja współpracy na rzecz utworzenia i rozwoju ogólnopolskiego Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w dziedzinie reklamy. Partnerami przedsięwzięcia są: Miasto Białystok, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Umowę podpisano w siedzibie Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. Stanisława Staszica w Białymstoku.

Nagrody IAB MIXX Awards 2024 rozdane. Poznaj zwycięzców!

Nagrody IAB MIXX Awards 2024 rozdane. Poznaj zwycięzców!

Podczas uroczystej gali IAB MIXX Awards 2024 w warszawskim Muzeum Historii Polski IAB Polska uhonorował najlepsze digitalowe kampanie minionego roku. Tytuł Best in Show otrzymała kampania „Saving The Voice Of The Ghetto” zrealizowana przez kooperację Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Wśród 55 nagród jury przyznało 5 złotych statuetek. Dowiedz się, kto zwyciężył w digitalu!