Kreatywność – inteligencja w trakcie zabawy
Konkurs „Genius Universitatis” doskonale rezonuje ze słynną myślą Alberta Einsteina: „Kreatywność to inteligencja w trakcie zabawy”. W dzisiejszym, przeładowanym informacjami świecie, skuteczne dotarcie do potencjalnych studentów i zbudowanie silnej marki uczelni wymaga odwagi, innowacji i nieszablonowego myślenia – czyli właśnie inteligentnej kreatywności.
Genius Universitatis wyróżnia te uczelnie, które rozumieją, że nieszablonowe myślenie i innowacyjna odwaga są kluczowymi przewagami strategicznymi. Pokazujemy kampanie, które potrafią przekuć skomplikowaną ofertę edukacyjną w angażujący, zapadający w pamięć przekaz. Kreatywność w marketingu uczelni to nie tylko sztuka, ale precyzyjnie wymierzona strategia pozycjonowania marki i efektywnej rekrutacji na rok akademicki 2025/26.
– Jako partnerzy merytoryczni konkursu „Genius Universitatis” widzimy, jak ogromny wpływ na decyzje kandydatów ma dziś jakość komunikacji digitalowej – od strategii, przez dane, aż po kreację. Dlatego tak mocno wspieramy inicjatywy, które podnoszą standardy marketingu edukacyjnego w Polsce. Uczelnie, które zgłaszają swoje kampanie, pokazują nie tylko kreatywność, ale też dojrzałość w korzystaniu z narzędzi online i kompetencji cyfrowych, rozwijanych m.in. w oparciu o standard kwalifikacji DIMAQ. Wspólnie z Perspektywami chcemy wyróżnić te zespoły, które potrafią połączyć strategię, dane i technologię z odważną ideą kreatywną, aby komunikacja uczelni realnie przekładała się na lepsze doświadczenie kandydata i jakość całego rynku szkolnictwa wyższego.– Konkurs „Genius Universitatis” promuje dokładnie te postawy, które stoją u podstaw standardu DIMAQ: świadome wykorzystywanie narzędzi digitalowych, umiejętność pracy z danymi i myślenie strategiczne o całej ścieżce kandydata. Dla nas to naturalne środowisko rozwoju kompetencji cyfrowych a zgłaszane kampanie pokazują, jak wiedza z obszarów takich jak social media, content, analityka czy marketing automation może realnie przełożyć się na skuteczniejszą rekrutację i silniejszą markę uczelni. Dzięki DIMAQ potrafimy tę wiedzę uporządkować i mierzyć, a dzięki konkursowi „Genius Universitatis” inspirować innych, by sięgać po jeszcze wyższy poziom digitalowego kunsztu w edukacji – komentuje Ewa Opach, Dyrektor ds. edukacji i certyfikacji w DIMAQ
Zgłoś się i zdobądź uznanie ekspertów
Zapraszamy wszystkie polskie szkoły wyższe – uczelnie, wydziały i instytuty – do zaprezentowania swoich najlepszych kampanii promocyjnych. Konkurs jest otwartą sceną dla innowatorów edukacji.
Kategorie, które definiują nowoczesny marketing uczelni:
Konkurs honoruje liderów w szerokim spektrum działań – od strategii po egzekucję:
- Genius Hero (Wyróżnienie dla dyrektorów marketingu, którzy kierują wizją)
- Genius Stars (Nagroda dla zespołów za doskonałe wykonanie)
- Reklama prasowa
- Event
- Gadżet promocyjny
- Kampania w mediach społecznościowych
- Film promocyjny
- Branded content
- Genius AD
Kalendarz i Kapituła, która liczy się w branży
- Ostateczny termin zgłoszeń: 16 stycznia br. – zgłoś swoją pracę i powalcz o tytuł!
- Platforma zgłoszeniowa: www.rejestracja-genius.perspektywy.pl
- Kapituła Ekspertów: Wasze prace oceni grono największych autorytetów z polskiej sceny marketingowej, reklamowej i PR, pod przewodnictwem prof. dr. hab. Artura Krajewskiego. W składzie zasiadają decydenci i praktycy z czołowych firm, takich jak Publicis Worldwide, Meta, IAB Polska, VML i Sotrender.
- Gala Finałowa: Uroczyste ogłoszenie laureatów i wręczenie nagród odbędzie się 13 marca 2026 w trakcie Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego w EXPO XXI w Warszawie.
Więcej informacji i regulamin na: www.genius.perspektywy.pl
Partnerami konkursu są: IAB Polska, DIMAQ, Polskie Porty Lotnicze oraz Sotrender.
Patronat medialny nad konkursem i wydarzeniem objęły: Marketing przy kawie, Nowy Marketing, Siła Nauki.




