Patronat IAB: : Era post (third party) cookies – jak się do niej przygotować? Raport Bluerank.

02/08/2021
Przed rynkiem reklamy staje wyzwanie – zapowiadane m.in. przez Google zmiany w przeglądarkach polegające na eliminacji ciasteczek 3rd party. Co to oznacza dla reklamodawców? W niektórych obszarach online marketingu nawet radykalne ograniczenie możliwości realizacji kampanii reklamowych. Jak zapewnić sobie konkurencyjność w świecie bez third party cookies? Bluerank wraz z ekspertami zewnętrznymi przygotował bezpłatny raport „Era post (third party) cookies". Publikację objęliśmy patronatem IAB Polska.

Przed rynkiem reklamy staje wyzwanie – zapowiadane m.in. przez Google zmiany w przeglądarkach polegające W dokumencie, podzielonym na dwie części autorzy najpierw szczegółowo wyjaśniają, jakie zmiany nas czekają i jak się do nich możemy przygotować. Druga część raportu poświęcona jest działaniom strategicznym – jak zapewnić sobie konkurencyjność w świecie bez third party cookies? Odpowiada także na kluczowe pytania: skąd będziemy mogli czerpać dane o użytkownikach? Czy wzrośnie rola first party cookie?

Głos zabierają także eksperci zewnętrzni, przedstawiciele e-commerce z Grupy Empik, Tradedoubler, Edrone oraz Decathlon – którzy dzielą się swoimi doświadczeniami i opiniami.

Czego dowiesz się z raportu:

Część I:

  • Czy jako marketerzy powinniśmy obawiać się nowej rzeczywistości – tzw. ery post (third party) cookies?
  • Czym jest Google Consent Mode?
  • Czy zmiany dotyczą również Facebooka?
  • Jakie warunki powinna spełniać prawidłowa zgoda na działania marketingowe w Internecie?
  • Czym jest Transparency & Consent Framework v2.0 i jak może pomóc Ci w wypełnianiu obowiązków wynikających z regulacji prawnych?

Część II:

  • Jak przygotować się do zmian strategicznie?
  • Co zmiany oznaczają dla e-commerce? Swoimi doświadczeniami i opiniami dzielą się eksperci z czterech marek: Grupy Empik, Tradedoubler, Edrone oraz Decathlon.
  • Mamy już dane i co teraz? Integracja, komunikacja, pomiar, efekt. Jak tworzyć i wykorzystywać zaawansowane segmenty 1st party? (Google marketing Platform).
  • Jak zapewnić sobie konkurencyjność w świecie bez third party cookies?

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.