Patronat IAB: Badanie #PoStronieKobiet

05/07/2021
Rusza badanie #PoStronieKobiet, które pokaże, na ile wkład kobiet pracujących w reklamie i marketingu jest widzialny. Projekt ma nie tylko pomóc eliminować nierówności, ale zachęcić branżę do budowania bardziej zróżnicowanych zespołów, by mogła jeszcze lepiej realizować swój społeczny i biznesowy potencjał. Inicjatywa jest objęta patronatem IAB Polska, a pierwsze wyniki badania zostaną przedstawione podczas Forum IAB 2021.

#PoStronieKobiet Oddolna, otwarta inicjatywa jest adresowanych do wszystkich, dla których równość i różnorodność jest ważna, chcą inicjować pozytywne zmiany w swoim miejscu pracy i całej branży. Pomysłodawcami badania są: Dominika Nawrocka, badaczka marketingowa, strateżka, zawodowo związana z Grupą Media Direction, Magdalena Łukasiuk, ekspert ds. PR oraz Artur Leśniak, strateg i kreatywny.

Kwestionariusz #PoStronieKobiet jest anonimowy i został ułożony tak, by zbadać m.in. czy kobiety na równych prawach uczestniczą w ważnych projektach, a firmy w których pracują mają przyjazne im rozwiązania i regulacje, czy może wręcz przeciwnie spotykają się z dyskryminacją – od onieśmielania i dyskredytowania ich pomysłów,  po naruszanie granic psychicznych czy fizycznych.  W ankiecie są także pytania o godzenie pracy z obowiązkami domowymi czy opiekuńczymi – tutaj celem będzie sprawdzenie czy nie blokują one kariery i rozwoju zawodowego kobiet, a także poruszono kwestie awansu, czy zaangażowania w branżowe wydarzenia i wystąpienia w mediach.   – Co ważne  powyższe pytania są także kierowane do  mężczyzn  i osób niebinarnych, po to by poznać możliwie  jak najszersze spektrum opinii – mówi Dominika NawrockaNie wyobrażamy sobie by jakikolwiek dialog o tak ważnych kwestiach jak równość i różnorodność odbywał się w ramach jednej płci – podkreśla.

Badanie jest adresowane do wszystkich pracowników branży komunikacji marketingowej w Polsce. Zaczynając od tych zaangażowanych po  stronie klienta, czyli w działach marketingu, przez tych pracujących po stronie agencji kreatywnych, PR czy mediowych, na studiach produkcyjnych oraz freelancerach kończąc. Będzie realizowane w trzech etapach przez najbliższe kilka tygodni, a wnioski i raport z badania zostaną udostępnione całej branży.

Pomysł realizacji #PoStronieKobiet wynika z potrzeby wypełnienia ważnej luki w danych. Nasza branża od zawsze rozwija się dzięki danym, a wnioski z #PoStronieKobiet mogą pomóc zatrzymać w niej najlepszych ludzi i pomysły – wskazuje Magdalena Łukasiuk. – Powszechnie wiadomo, że firmy w których jest większa różnorodność, osiągają lepsze wyniki.  Wierzymy, że efektami #PoStronieKobiet mogą być także dobre praktyki dotyczące równości płci, wewnętrzne regulacje w firmach czy programy wsparcia kobiet – dodaje.

Ponadto w badaniu zderzono pracę  przed i w trakcie pandemii, co pozwoli wypracować realne i przyszłościowe scenariusze oraz budować zróżnicowane zespoły, ułatwiając reklamie realizację jej społecznej i kulturotwórczej roli.  – Mamy nadzieję, że dzięki #PoStronieKobiet poznamy obszary dyskryminacji co pomoże je wyeliminować z naszego środowiska, a docelowo także z przekazów reklamowych. –  podnosi Artur Leśniak. – Reklama jako ważna część popkultury ma dużą moc pozytywnego zmieniania serc i umysłów. Wierzymy, że  może być także dobrym przykładem dla innych  – podkreśla.

Pierwsze, wstępne wyniki ilościowej części projektu zostaną w czerwcu  zaprezentowane podczas tegorocznego Forum IAB 2021. Etapy  jakościowy  i warsztatowy  będą  realizowane do września.

Zapraszamy do udziału w badaniu: Postroniekobiet.pl

 

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.