Oświadczenie IAB Europe dotyczące DigiTrust ID i Mozilla

12/12/2019
26 listopada Mozilla (operator przeglądarki Firefox) ogłosiła, że zamierza blokować identyfikator IAB DigiTrust, czyli anonimowy identyfikator oparty na plikach cookie wykorzystywany przez firmy z branży mediów i reklamy.

26 listopada Mozilla (operator przeglądarki Firefox) ogłosiła, że zamierza blokować identyfikator IAB DigiTrust, czyli anonimowy identyfikator oparty na plikach cookie wykorzystywany przez firmy z branży mediów i reklamy.

Ograniczanie firmom możliwości reklamowania się w internecie ma poważne konsekwencje. Reklama to dla wielu podmiotów jedyny sposób, aby dotrzeć do nowych odbiorców, zaistnieć z nowymi produktami i usługami. Bez reklamy nie będzie innowacji, nie będzie rozwoju gospodarczego.

Mimo decyzji Mozilla, IAB Tech Lab deklaruje, że będzie kontynuować prace nad ulepszeniem mechanizmu zaufania i prywatności DigiTrust ID, dzięki umożliwieniu konsumentom dokonywania ustawień prywatności, a także wzmocnieniu systemowej odpowiedzialności całej branży za ten system. Digi Trust ID jako wspólny zasób całej branży jest użytecznym mechanizmem i kreuje wartość dodaną.

IAB Europe wspiera działania IAB Tech Lab oraz zaznacza, że to właśnie dzięki standardom branżowym użytkownicy uzyskują przejrzystość i kontrolę nad swoimi danymi, a dzięki temu ich stosunek do usług cyfrowych, z których korzystają może być oparty na zaufaniu. Przykładem takiego mechanizmu jest Transparency & Consent Framework (TCF), który umożliwia konsumentom wybór podmiotów, którym ufają i są gotowi powierzyć swoje dane, a ten wybór jest respektowany przez cały ekosystem firm.

Bez przychodów generowanych przez reklamę opartą na danych, wydawcy najprawdopodobniej musieliby ograniczyć dostęp do usług i treści do osób, które wykupią płatny dostęp. W ten sposób stworzymy internet o podwójnej jakości, gdzie najbardziej wartościowe informacje i rozrywka będą kosztować. To ograniczy dostęp do usług mniej zasobnym konsumentom i wpłynie na model biznesowy firm z branży mediów. Chcemy, by konsumenci mogli samodzielnie decydować w jaki sposób chcą korzystać z usług internetowych – płacić za nie, czy otrzymywać je za darmo w zamian za reklamę. Pamiętajmy, że 80% obywateli UE stwierdziło, że wolą bezpłatne treści z reklamami od treści płatnych. Przeglądarki nie powinny ingerować w możliwość dokonywania swobodnego wyboru.

Nowe rozwiązania IAB DigiTrust zostały szczegółowo omówione 5 grudnia podczas webinaru IAB Europe „Universal ID – As the cookie crumbles, is this the solution?„.

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.