Oświadczenie IAB Europe dotyczące DigiTrust ID i Mozilla

12/12/2019
26 listopada Mozilla (operator przeglądarki Firefox) ogłosiła, że zamierza blokować identyfikator IAB DigiTrust, czyli anonimowy identyfikator oparty na plikach cookie wykorzystywany przez firmy z branży mediów i reklamy.

26 listopada Mozilla (operator przeglądarki Firefox) ogłosiła, że zamierza blokować identyfikator IAB DigiTrust, czyli anonimowy identyfikator oparty na plikach cookie wykorzystywany przez firmy z branży mediów i reklamy.

Ograniczanie firmom możliwości reklamowania się w internecie ma poważne konsekwencje. Reklama to dla wielu podmiotów jedyny sposób, aby dotrzeć do nowych odbiorców, zaistnieć z nowymi produktami i usługami. Bez reklamy nie będzie innowacji, nie będzie rozwoju gospodarczego.

Mimo decyzji Mozilla, IAB Tech Lab deklaruje, że będzie kontynuować prace nad ulepszeniem mechanizmu zaufania i prywatności DigiTrust ID, dzięki umożliwieniu konsumentom dokonywania ustawień prywatności, a także wzmocnieniu systemowej odpowiedzialności całej branży za ten system. Digi Trust ID jako wspólny zasób całej branży jest użytecznym mechanizmem i kreuje wartość dodaną.

IAB Europe wspiera działania IAB Tech Lab oraz zaznacza, że to właśnie dzięki standardom branżowym użytkownicy uzyskują przejrzystość i kontrolę nad swoimi danymi, a dzięki temu ich stosunek do usług cyfrowych, z których korzystają może być oparty na zaufaniu. Przykładem takiego mechanizmu jest Transparency & Consent Framework (TCF), który umożliwia konsumentom wybór podmiotów, którym ufają i są gotowi powierzyć swoje dane, a ten wybór jest respektowany przez cały ekosystem firm.

Bez przychodów generowanych przez reklamę opartą na danych, wydawcy najprawdopodobniej musieliby ograniczyć dostęp do usług i treści do osób, które wykupią płatny dostęp. W ten sposób stworzymy internet o podwójnej jakości, gdzie najbardziej wartościowe informacje i rozrywka będą kosztować. To ograniczy dostęp do usług mniej zasobnym konsumentom i wpłynie na model biznesowy firm z branży mediów. Chcemy, by konsumenci mogli samodzielnie decydować w jaki sposób chcą korzystać z usług internetowych – płacić za nie, czy otrzymywać je za darmo w zamian za reklamę. Pamiętajmy, że 80% obywateli UE stwierdziło, że wolą bezpłatne treści z reklamami od treści płatnych. Przeglądarki nie powinny ingerować w możliwość dokonywania swobodnego wyboru.

Nowe rozwiązania IAB DigiTrust zostały szczegółowo omówione 5 grudnia podczas webinaru IAB Europe “Universal ID – As the cookie crumbles, is this the solution?“.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.