Nowy sezon grup roboczych IAB Polska – liderzy, cele i inicjatywy

10/28/2025
Sezon 2025/2026 w Grupach Roboczych IAB Polska rusza pełną parą! Eksperci z różnych dziedzin marketingu cyfrowego spotykają się, by wspólnie tworzyć standardy, publikacje, badania i innowacyjne projekty. Tegoroczny sezon przynosi nowe kadencje liderów i ich zastępców, wnoszące świeżą energię i doświadczenie.

Szefami grup roboczych na sezon 2025/2026 są:

 

• Ad Standards – Szef: Hubert Świtalski (DoubleVerify); Zastępca: Kamil Glenszczyk (Google)

• AI – Szefowa: Anna Gumkowska; Zastępcy: Jakub Szczygieł, Krzysztof Radzikowski, Maciej Leonard Żybula

Dzięki pracom Grupy Roboczej AI mamy okazję realizować inicjatywy z różnych perspektyw: publikować przewodniki branżowe dla marketerów (wiedza), testować najnowsze rozwiązania technologiczne (praktyka), tworzyć scenariusze lekcji dla nauczycieli z wykorzystaniem AI (social good) czy informować o stanie prawnym związanym ze sztuczną inteligencją (regulacje). A do tego wszystkiego możemy też wymieniać się praktyczną wiedzą. AI jest dziś istotne dla każdego, ale każdy z nas korzysta z niego w nieco innym zakresie. Dlatego ta wymiana doświadczeń — a czasem nawet wspólne piwo nad Wisłą 😉 — jest bezcenna” – komentuje Anna Gumkowska.

• Badania – Szef: Tomasz Wileński (iSLAY Tech)

Grupa Robocza Badania zajmuje się zagadnieniami attention już od dwóch lat. Początkowo zorganizowaliśmy konferencję poświęconą temu tematowi, a w tym roku opracowaliśmy badanie rynku, które dziś jest wskazywane jako jedno z kluczowych źródeł wiedzy o ekonomii uwagi w Polsce. Teraz mamy dane i wiemy jednoznacznie, że rynek potrzebuje standaryzacji — wspólnego języka definiującego jakość kontaktu użytkownika z treścią komunikacji marketingowej. Naszym celem jest, aby dane o uwadze były użyteczne dla wydawców, agencji i marketerów w kontekście Attention Buying – czyli planowania, wyceny i optymalizacji kampanii w oparciu o rzeczywisty poziom zaangażowania odbiorców – mówi Szef Grupy.

• Content Marketing i Reklama Natywna – Szefowa: Anna Golonka-Antkiewicz (Interia); Zastępcy: Łukasz Sanek, Małgorzata Górecka-Kosmala

• Cyberbezpieczeństwo – Szef: Jędrzej Trzciński

Grupa Cyberbezpieczeństwo będzie koncentrować się na analizie i wspieraniu branży cyfrowej w zakresie ochrony danych, systemów i infrastruktury przed rosnącymi zagrożeniami. Przygotowujemy materiały dla firm członkowskich do wdrożenia dyrektywy NIS2, opracowujemy zasady odpowiedzialnego korzystania ze sztucznej inteligencji w kontekście bezpieczeństwa informacji i etyki danych. Ważnym aspektem będzie analiza zagrożeń wynikających z niestabilnej sytuacji geopolitycznej, w tym ryzyka cyberataków sponsorowanych przez państwa
– mówi Jędrzej Trzciński

• Digital Out Of Home – Szef: Damian Rezner (Screen Network); Zastępcy: Agnieszka Maszewska, Magdalena Mussmann

Przed Grupą Roboczą Digital OOH kolejny rok pełen wyzwań, ale także bardzo pozytywnych perspektyw. DOOH dynamicznie się rozwija, a wraz z nim rosną możliwości reklamy, które stają się coraz bardziej innowacyjne, inteligentne i mierzalne. Naszym priorytetem będzie dalsza popularyzacja tego medium, edukacja rynku oraz standardyzacja poprzez szereg inicjatyw i działań branżowych – komentuje Damian Rezner.

• E-commerce i Retail Media – Szef: Jakub Bakuła (Omnihero); Zastępcy: Bartosz Bielecki, Piotr Zagórski

• Influencer Marketing – Szef: Łukasz Kępiński (Tears of Joy); Zastępcy: Kacper Pakuła, Łukasz Wysocki, Małgorzata Słychań, Matylda Szymalska

• Gry i Esport – Szefowa: Karolina Bąkowska (better.gaming); Zastępcy: Karolina Sławecka, Katarzyna Knecht

W nowy sezon wchodzimy ze świeżą energią i motywacją do działania. W grupie mamy grono doświadczonych specjalistów działających w obszarze edukacji o gaming marketingu – to właśnie ten kierunek chcemy w najbliższym czasie szczególnie rozwijać. Stawiamy też na dzielenie się wiedzą z marketerami: casebooki, webinary dedykowane różnym kategoriom usług i produktów oraz silną obecność tematu gaming marketingu na konferencjach branżowych – mówi nowa Szefowa Grupy.

• Mobile Marketing – Szefowa: Sylwia Kaska (Sample); Zastępca: Łukasz Mądrach

• Performance – Szefowa: Edyta Błaszczyk (mBank); Zastępcy: Aleksandra Wojtania, Jacek Majecki

• Portale – Szef: Marcin Gotkiewicz (Wirtualna Polska Media S.A.)

• Prawna – Szefowa: Lidia Zamecka (Cyfrowy Polsat); Zastępcy: Marcin Gotkiewicz, Mariusz Grzesiuk

• Programmatic – Szefowa: Elżbieta Kondzioła (LOVEMEDIA); Zastępcy: Krzysztof Czok (Tri-table) oraz Kamil Glenszczyk (Google)

Programmatic jest nieodłączną częścią niemal wszystkich gałęzi rynku reklamy online. Wraz z ekspertami z grupy roboczej nieustannie pracujemy nad jego rozwojem, szczególnie w kontekście bezpieczeństwa jak i również efektywności oraz innowacji. Na ten sezon planujemy dalsze prace nad ogólnorynkowym badaniem reklamy automatycznej, w tym nad jego promocją wśród zarówno wydawców jaki i reklamodawców oraz agencji i przedstawicieli technologii, aby wyniki jak najlepiej odzwierciedlały aktualny status ekosystemu w Polsce.
Ponadto naszym najważniejszym celem będzie dalsza edukacja wszystkich uczestników rynku, poprzez publikacje eksperckie,  organizację webinarów oraz naszego najważniejszego corocznego wydarzenia, czyli konferencji Programmatic z cyklu IAB How To.
– komentuje Elżbieta Kondzioła

• Public Relations – Szef: Maciej Kikta; Zastępca: Joanna Berlińska

Chciałbym, aby nasza Grupa stała się częścią szerszego porozumienia wśród PR-owców. Wierzę też, że siłą IAB Polska jest wyjątkowa różnorodność – nasza Grupa wnosi unikalną perspektywę digital PR-u: doświadczenie w komunikacji, content marketingu, zarządzaniu kryzysowym, ESG czy reputacją online – komentuje Maciej Kikta.

• SEO & PPC – Szef: Szymon Rydelski (WeNet); Zastępca: Krzysztof Radzikowski

Cieszę się bardzo z ponownego objęcia stanowiska Szefa Grupy SEO & PPC. Poprzedni rok pokazał, że jesteśmy aktywnym i zaangażowanym zespołem oraz jak wiele wartościowych projektów potrafimy wspólnie zrealizować. Liczę, że ten rok przyniesie nam równie owocną współpracę i kolejne sukcesy – podkreśla Szymon Rydelski.

• Social Media – Szef: Adam Kaliszewski (Solski PR); Zastępcy: Adam Kręgielewski, Magda Rokicka, Magdalena Marek-Terelak

Przyjęliśmy w Grupie zasadę ewolucji, choć z małymi elementami rewolucyjnymi. Teraz chcielibyśmy złapać oddech i postawić na bardziej interaktywną formułę, więcej wewnętrznej wymiany wiedzy i doświadczeń. Nie oznacza to zamknięcia się grupy na komunikację zewnętrzną – planujemy udział w inicjatywach IAB Polska, zarówno w konferencjach i webinarach, jak i w projektach edukacyjnych dla młodszych adeptów marketingu i komunikacji – komentuje Adam Kaliszewski.

• Wideo – Szefowa: Magdalena Patorska (Adform); Zastępcy: Marta Urbańska, Wojciech Kowalczyk

Grupa Robocza Wideo IAB  Polska stawia sobie za cel kontynuację działań z poprzedniego sezonu. Obecnie finalizujemy prace nad odświeżonym Poradnikiem Reklamy Wideo. W tym roku ukazał się premierowy Poradnik Connected TV, który spotkał się z pozytywnym odbiorem branży. W przyszłym roku planujemy organizację konferencji IAB HowTo poświęconej reklamie wideo oraz kontynuację tematyki nowych mediów – mówi nowa Szefowa Grupy.


 

Więcej informacji o grupach roboczych IAB Polska oraz o tym, jak do nich dołączyć znajdziesz TUTAJ >

A po dawkę wiedzy serwowanej przez członków grup zapraszamy na tworzonego przez nich bloga iablko.pl >> 

Czytaj także

Patronat IAB: „Quo vadis RODO? Quo vadis AI Act?”. Seminarium na UŁ

Patronat IAB: „Quo vadis RODO? Quo vadis AI Act?”. Seminarium na UŁ

Centrum Ochrony Danych Osobowych i Zarządzania Informacją Wydziału Prawa i Administracji UŁ zaprasza do udziału 9 grudnia br. w seminarium naukowym „Quo vadis RODO? Quo vadis AI Act? Czy Unia Europejska potrafi wspierać innowacyjność, jednocześnie chroniąc prawa podstawowe?”. Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym IAB Polska

IAB Polska nawiązuje stałą współpracę z Wydziałem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego

IAB Polska nawiązuje stałą współpracę z Wydziałem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska – właściciel programu certyfikacji DIMAQ – nawiązał stałą współpracę z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Nowe partnerstwo ma wzmocnić edukację cyfrową i wesprzeć przyszłych specjalistów w zdobywaniu aktualnej, praktycznej wiedzy dotyczącej marketingu cyfrowego i rynku mediów.