Nowy sezon grup roboczych IAB Polska – liderzy, cele i inicjatywy

10/28/2025
Sezon 2025/2026 w Grupach Roboczych IAB Polska rusza pełną parą! Eksperci z różnych dziedzin marketingu cyfrowego spotykają się, by wspólnie tworzyć standardy, publikacje, badania i innowacyjne projekty. Tegoroczny sezon przynosi nowe kadencje liderów i ich zastępców, wnoszące świeżą energię i doświadczenie.

Szefami grup roboczych na sezon 2025/2026 są:

 

• Ad Standards – Szef: Hubert Świtalski (DoubleVerify); Zastępca: Kamil Glenszczyk (Google)

• AI – Szefowa: Anna Gumkowska; Zastępcy: Jakub Szczygieł, Krzysztof Radzikowski, Maciej Leonard Żybula

Dzięki pracom Grupy Roboczej AI mamy okazję realizować inicjatywy z różnych perspektyw: publikować przewodniki branżowe dla marketerów (wiedza), testować najnowsze rozwiązania technologiczne (praktyka), tworzyć scenariusze lekcji dla nauczycieli z wykorzystaniem AI (social good) czy informować o stanie prawnym związanym ze sztuczną inteligencją (regulacje). A do tego wszystkiego możemy też wymieniać się praktyczną wiedzą. AI jest dziś istotne dla każdego, ale każdy z nas korzysta z niego w nieco innym zakresie. Dlatego ta wymiana doświadczeń — a czasem nawet wspólne piwo nad Wisłą 😉 — jest bezcenna” – komentuje Anna Gumkowska.

• Badania – Szef: Tomasz Wileński (iSLAY Tech)

Grupa Robocza Badania zajmuje się zagadnieniami attention już od dwóch lat. Początkowo zorganizowaliśmy konferencję poświęconą temu tematowi, a w tym roku opracowaliśmy badanie rynku, które dziś jest wskazywane jako jedno z kluczowych źródeł wiedzy o ekonomii uwagi w Polsce. Teraz mamy dane i wiemy jednoznacznie, że rynek potrzebuje standaryzacji — wspólnego języka definiującego jakość kontaktu użytkownika z treścią komunikacji marketingowej. Naszym celem jest, aby dane o uwadze były użyteczne dla wydawców, agencji i marketerów w kontekście Attention Buying – czyli planowania, wyceny i optymalizacji kampanii w oparciu o rzeczywisty poziom zaangażowania odbiorców – mówi Szef Grupy.

• Content Marketing i Reklama Natywna – Szefowa: Anna Golonka-Antkiewicz (Interia); Zastępcy: Łukasz Sanek, Małgorzata Górecka-Kosmala

• Cyberbezpieczeństwo – Szef: Jędrzej Trzciński

Grupa Cyberbezpieczeństwo będzie koncentrować się na analizie i wspieraniu branży cyfrowej w zakresie ochrony danych, systemów i infrastruktury przed rosnącymi zagrożeniami. Przygotowujemy materiały dla firm członkowskich do wdrożenia dyrektywy NIS2, opracowujemy zasady odpowiedzialnego korzystania ze sztucznej inteligencji w kontekście bezpieczeństwa informacji i etyki danych. Ważnym aspektem będzie analiza zagrożeń wynikających z niestabilnej sytuacji geopolitycznej, w tym ryzyka cyberataków sponsorowanych przez państwa
– mówi Jędrzej Trzciński

• Digital Out Of Home – Szef: Damian Rezner (Screen Network); Zastępcy: Agnieszka Maszewska, Magdalena Mussmann

Przed Grupą Roboczą Digital OOH kolejny rok pełen wyzwań, ale także bardzo pozytywnych perspektyw. DOOH dynamicznie się rozwija, a wraz z nim rosną możliwości reklamy, które stają się coraz bardziej innowacyjne, inteligentne i mierzalne. Naszym priorytetem będzie dalsza popularyzacja tego medium, edukacja rynku oraz standardyzacja poprzez szereg inicjatyw i działań branżowych – komentuje Damian Rezner.

• E-commerce i Retail Media – Szef: Jakub Bakuła (Omnihero); Zastępcy: Bartosz Bielecki, Piotr Zagórski

• Influencer Marketing – Szef: Łukasz Kępiński (Tears of Joy); Zastępcy: Kacper Pakuła, Łukasz Wysocki, Małgorzata Słychań, Matylda Szymalska

• Gry i Esport – Szefowa: Karolina Bąkowska (better.gaming); Zastępcy: Karolina Sławecka, Katarzyna Knecht

W nowy sezon wchodzimy ze świeżą energią i motywacją do działania. W grupie mamy grono doświadczonych specjalistów działających w obszarze edukacji o gaming marketingu – to właśnie ten kierunek chcemy w najbliższym czasie szczególnie rozwijać. Stawiamy też na dzielenie się wiedzą z marketerami: casebooki, webinary dedykowane różnym kategoriom usług i produktów oraz silną obecność tematu gaming marketingu na konferencjach branżowych – mówi nowa Szefowa Grupy.

• Mobile Marketing – Szefowa: Sylwia Kaska (Sample); Zastępca: Łukasz Mądrach

• Performance – Szefowa: Edyta Błaszczyk (mBank); Zastępcy: Aleksandra Wojtania, Jacek Majecki

• Portale – Szef: Marcin Gotkiewicz (Wirtualna Polska Media S.A.)

• Prawna – Szefowa: Lidia Zamecka (Cyfrowy Polsat); Zastępcy: Marcin Gotkiewicz, Mariusz Grzesiuk

• Programmatic – Szefowa: Elżbieta Kondzioła (LOVEMEDIA); Zastępcy: Krzysztof Czok (Tri-table) oraz Kamil Glenszczyk (Google)

Programmatic jest nieodłączną częścią niemal wszystkich gałęzi rynku reklamy online. Wraz z ekspertami z grupy roboczej nieustannie pracujemy nad jego rozwojem, szczególnie w kontekście bezpieczeństwa jak i również efektywności oraz innowacji. Na ten sezon planujemy dalsze prace nad ogólnorynkowym badaniem reklamy automatycznej, w tym nad jego promocją wśród zarówno wydawców jaki i reklamodawców oraz agencji i przedstawicieli technologii, aby wyniki jak najlepiej odzwierciedlały aktualny status ekosystemu w Polsce.
Ponadto naszym najważniejszym celem będzie dalsza edukacja wszystkich uczestników rynku, poprzez publikacje eksperckie,  organizację webinarów oraz naszego najważniejszego corocznego wydarzenia, czyli konferencji Programmatic z cyklu IAB How To.
– komentuje Elżbieta Kondzioła

• Public Relations – Szef: Maciej Kikta; Zastępca: Joanna Berlińska

Chciałbym, aby nasza Grupa stała się częścią szerszego porozumienia wśród PR-owców. Wierzę też, że siłą IAB Polska jest wyjątkowa różnorodność – nasza Grupa wnosi unikalną perspektywę digital PR-u: doświadczenie w komunikacji, content marketingu, zarządzaniu kryzysowym, ESG czy reputacją online – komentuje Maciej Kikta.

• SEO & PPC – Szef: Szymon Rydelski (WeNet); Zastępca: Krzysztof Radzikowski

Cieszę się bardzo z ponownego objęcia stanowiska Szefa Grupy SEO & PPC. Poprzedni rok pokazał, że jesteśmy aktywnym i zaangażowanym zespołem oraz jak wiele wartościowych projektów potrafimy wspólnie zrealizować. Liczę, że ten rok przyniesie nam równie owocną współpracę i kolejne sukcesy – podkreśla Szymon Rydelski.

• Social Media – Szef: Adam Kaliszewski (Solski PR); Zastępcy: Adam Kręgielewski, Magda Rokicka, Magdalena Marek-Terelak

Przyjęliśmy w Grupie zasadę ewolucji, choć z małymi elementami rewolucyjnymi. Teraz chcielibyśmy złapać oddech i postawić na bardziej interaktywną formułę, więcej wewnętrznej wymiany wiedzy i doświadczeń. Nie oznacza to zamknięcia się grupy na komunikację zewnętrzną – planujemy udział w inicjatywach IAB Polska, zarówno w konferencjach i webinarach, jak i w projektach edukacyjnych dla młodszych adeptów marketingu i komunikacji – komentuje Adam Kaliszewski.

• Wideo – Szefowa: Magdalena Patorska (Adform); Zastępcy: Marta Urbańska, Wojciech Kowalczyk

Grupa Robocza Wideo IAB  Polska stawia sobie za cel kontynuację działań z poprzedniego sezonu. Obecnie finalizujemy prace nad odświeżonym Poradnikiem Reklamy Wideo. W tym roku ukazał się premierowy Poradnik Connected TV, który spotkał się z pozytywnym odbiorem branży. W przyszłym roku planujemy organizację konferencji IAB HowTo poświęconej reklamie wideo oraz kontynuację tematyki nowych mediów – mówi nowa Szefowa Grupy.


 

Więcej informacji o grupach roboczych IAB Polska oraz o tym, jak do nich dołączyć znajdziesz TUTAJ >

A po dawkę wiedzy serwowanej przez członków grup zapraszamy na tworzonego przez nich bloga iablko.pl >> 

Czytaj także

Nowy framework od IAB TechLab w publicznych konsultacjach do stycznia

Nowy framework od IAB TechLab w publicznych konsultacjach do stycznia

Najnowsza specyfikacja Agentic RTB Framework (ARTF), którą właśnie wypuścił IAB TechLab definiuje podstawę do wdrażania usług agentowych, które działają w ramach platformy hostującej. ARTF jest dostępna do publicznych komentarzy do 15 stycznia 2026 r. — zachęcamy branżę do dzielenia się opiniami.