Nowe standardy kreacji display od IAB Polska

01/09/2025
Nowy rok to aktualizacja Standardów Reklamy Display 2025 od IAB Polska. Nowe wytyczne umożliwią jeszcze lepsze dostosowanie reklamy display do obecnych wymogów i potrzeb technologicznych.

Dokument stworzony przez Grupę Zadaniową Standardy Reklamy Display IAB Polska uwzględnia zmiany w obszarze najczęściej stosowanych w Polsce formatów reklamowych i dopuszczalnych typów plików. Zgodnie z wymaganiami określonymi Aktem o Usługach Cyfrowych (DSA) Standardy wprowadzają też nowe wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i komfortu użytkowników.

Najnowsze zmiany w reklamie display dotyczą:

  • integracji standardów dla desktop i mobile – multiscreen jako odpowiedź na zmieniające się zachowania użytkowników;
  • określenia zasad emisji reklam z materiałami wideo – szczegółowe zalecenia techniczne dla głównych formatów wideo;
  • uaktualnienia formatów reklamowych i typów plików – m.in. rezygnacja z przestarzałego formatu SWF.;
  • zwiększenia maksymalnych rozmiarów plików – lepsze dostosowanie do potrzeb rynku;
  • czytelności, transparentności oraz bezpieczeństwa użytkowników.

Dokument został opracowany w ramach Grupy Zadaniowej Standardy Reklamy Display w składzie:

Agnieszka Przewoźnik, Board Member, Tri-table Sp. z o.o.
Sara Jakubek, Ad Operations Traffic Team Leader Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Bartosz Żuchowski, Kierownik Produktu Reklamowego, Polska Press Sp. z o.o.
Rafał Barański, Head of Digital Advertising Technology, Tri-table Sp. z o.o.

Ostatni tego typu dokument został wydany w 2020 roku.

Czytaj także

Patronat IAB: wyniki XXI badania SARE

Patronat IAB: wyniki XXI badania SARE

Choć 66% konsumentów narzeka na nadmiar reklam, dobrze przygotowane newslettery wciąż sprzedają. Z XXI raportu SARE „Komunikacja marketingowa w epoce cyfrowego przeciążenia” wynika, że 60,3% badanych zrobiło w ostatnim miesiącu przynajmniej jeden zakup online po otrzymaniu komunikatu marketingowego. Badanie zostało objęte patronatem honorowym IAB Polska.