Jak mierzyć efektywności komunikacji marketingowej w mediach cyfrowych? Pobierz II część Leksykonu.

02/10/2022
Publikacja „Leksykon: Pomiar efektywności komunikacji cyfrowej”, stworzona przez Grupę Roboczą Badania IAB Polska, to kompendium wiedzy na temat sposobów badania użytkowników internetu.

Leksykon systematyzuje zagadnienia związane z pomiarem efektywności komunikacji online w sposób użyteczny w codziennej pracy. Zawiera artykuły eksperckie, opisy technik i wskaźników badawczych oraz listę firm, które prowadzą takie badania. Druga edycja Leksykonu będzie przydatna zarówno ekspertom marketingu, jak również osobom zainteresowanym branżą internetową.

– W okresie pandemii wiele z naszych zachowań przenieśliśmy do świata wirtualnego. Znacznie zwiększył się czas uwagi poświęcanej treściom internetowym. Proces ten wymusił na wielu branżach dopasowanie się do naszych nowych zwyczajów. Przyspieszony rozwój odczuły między innymi: telemedycyna, krypto-finanse, video komunikacja i e-handel. Wszystko przyjmuje postać wirtualną, dlatego badanie tyc, nowych zjawisk jest kluczowe dla prowadzenia biznesu online. – tłumaczy Tomasz Wileński, CEO, iSLAY Tech; Szef Grupy Roboczej Badania przy IAB Polska.

W pierwszej części Leksykonu znajduje się omówienie trzech kluczowych obszarów dotyczących efektywności komunikacji cyfrowej w podziale na działania skupiające się na budowaniu wizerunku i wzbudzaniu zaangażowania oraz efektywności (w tym sprzedaży). W każdej z tych części znajduje się opis typowych działań online, które są podejmowane w ramach postawionych celów kampanii. W następnej kolejności w publikacji przedstawiono wybrane zagadnienia związane z pomiarem efektów omówionych rodzajów kampanii. Dodatkowo, czytelnicy znajdą opis narzędzi, jakich używa się do pomiaru efektów kampanii.

Leksykon zawiera również słowniczek pojęć, który wyjaśnia co oznaczają poszczególne terminy związane z marketingiem online. Eksperci nie skupili się wyłącznie na pomiarze efektywności, ale także na hasłach, które są ważne dla zrozumienia mechanizmów działań reklamowych w internecie. Jest to zestaw terminów najbardziej potrzebnych w zrozumieniu mechanizmów komunikacji cyfrowej z perspektywy badawczej.

– Komunikacja marketingowa przeżywa rozkwit, dodatkowo przyspieszony przez pandemię. W kanałach cyfrowych jest coraz więcej kampanii, coraz większe budżety, coraz większe wymagania odnośnie spodziewanych efektów. Przy złożoności komunikacji w digitalu efektywne planowanie kampanii oraz pomiar ich efektów wymagają dużo większej wiedzy. Drugą edycję Leksykonu kierujemy do wszystkich osób związanych z branżą marketingu online zarówno po stronie reklamodawców, jak i usługodawców i wydawców. Z lektury skorzystają nie tylko osoby dopiero wkraczające w świat digitalu, ale również eksperci, którzy chcą odwołać się do oficjalnych branżowych definicji czy przykładów. To kolejne przygotowane przez Grupy Robocze IAB Polska niezwykłe źródło wiedzy dla wszystkich chcących zgłębić tajniki pomiaru efektywności projektów wykorzystujących komunikację marketingową w kanałach cyfrowych. – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządy IAB Polska.

Zespół Badawczy IAB Polska tworzą przedstawiciele firm: iSlay, Questpass, Grupa ZPR Media, Polska Press Grupa, Mindshare, Nielsen, Grupa RMF, Kantar Polska, Polskie Badania Internetu

Premiera publikacji odbyła się podczas panelu dyskusyjnego IAB ExpertPanel, 9 lutego na platformie LIVE Webinar. W trakcie panelu eksperci dyskutowali o najistotniejszych zmianach i prognozach dotyczących rynku badań.

W panelu udział wzięli:

Powitanie: Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska
Prowadzący: Tomasz Wileński, CEO, iSlay, Szef Grupy Roboczej Badania IAB Polska
Paneliści:

Agnieszka Mikołajec, Content Marketing Manager, Polska Press Grupa
Michał Zajdel, Head of Media&Digital, Kantar Polska
Anna Rama, Platforms Deputy Director, Mindshare Polska
Marcin Niemczyk, Doradca Zarządu, Polskie Badania Internetu

Partnerem technologicznym wydarzenia był LiveWebinar.

Czytaj także

Weź udział w badaniu dotyczącym cookies!

Weź udział w badaniu dotyczącym cookies!

Zapraszamy serdecznie do udziału w badaniu dotyczącym zmian w procesach zbierania informacji o użytkownikach. Zależy nam na Waszej opinii, zachęcamy więc do poświęcenia kilku minut, by wypełnić ankietę. 

Raport E-commerce 2022 już dostępny!

Raport E-commerce 2022 już dostępny!

Odsetek internautów, którzy deklarują kupowanie online ustabilizował się i wynosi obecnie 77%, przy czym znacząco więcej osób dokonuje zakupów na stronach polskich (75%) niż zagranicznych (32%) – wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2022”. Raport ukazał się już po raz dziesiąty. Partnerami merytorycznymi wydania są Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska.