Ile wiesz o cyberbezpieczeństwie? Weź udział w badaniu.

09/08/2020
W tym roku Agencja Unii Europejskiej ds. Cyberbezpieczeństwa planuje przeanalizować zdolność MŚP z UE do radzenia sobie z kwestiami cyberbezpieczeństwa w różnych sytuacjach kryzysowych i przedstawić zalecenia dotyczące dobrych praktyk.

Weź udział w anonimowym badaniu publicznym dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w UE, aby podzielić się swoimi opiniami na temat ich stanu bezpieczeństwa cyfrowego i gotowości na kryzysy, takie jak COVID- 19.

Ankieta polega na określeniu głównych wyzwań w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz poziomu gotowości do radzenia sobie z najczęstszymi zagrożeniami. Badanie skierowane jest do indywidualnych właścicieli i pracowników unijnych MŚP, a także do stowarzyszeń MŚP zarówno na szczeblu państw członkowskich, jak i UE.  Wyniki zostaną opublikowane jeszcze w tym roku w formie przewodnika po dobrych praktykach. Zapewni to porady, które skupią się na tym, jak firmy mogą skutecznie pokonać cyfrowe wyzwania w czasie kryzysu, takiego jak pandemia COVID-19, i jak mogą lepiej przygotować się na podobne kryzysy w przyszłości.

Badanie będzie otwarte do dnia 15 września do godz. 12.00 czasu środkowoeuropejskiego (CET).

Wyniki badania dostarczą przydatnych informacji na temat sytuacji MŚP w państwach członkowskich w odniesieniu do ich statusu w zakresie digitalizacji i gotowości w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego.

Więcej na temat badania:
https://www.enisa.europa.eu/news/enisa-news/survey-to-explore-the-preparedness-of-eu-smes-for-cybersecurity-challenge

Czytaj także

Patronat IAB: wyniki XXI badania SARE

Patronat IAB: wyniki XXI badania SARE

Choć 66% konsumentów narzeka na nadmiar reklam, dobrze przygotowane newslettery wciąż sprzedają. Z XXI raportu SARE „Komunikacja marketingowa w epoce cyfrowego przeciążenia” wynika, że 60,3% badanych zrobiło w ostatnim miesiącu przynajmniej jeden zakup online po otrzymaniu komunikatu marketingowego. Badanie zostało objęte patronatem honorowym IAB Polska.