IAB Tech Lab publikuje OpenRTB 2.6 do publicznego komentowania

12/09/2021
IAB Tech Lab ogłosił udostępnienie OpenRTB 2.6 do publicznego komentowania. Konsultacje rozpoczynają się 9 grudnia i potrwają do 7 lutego. OpenRTB to protokół komunikacyjny, który umożliwia kupowanie i sprzedawanie reklam cyfrowych w czasie rzeczywistym.

Wersja 2.6 to najnowsza wersja OpenRTB, która wprowadza kluczowe nowe funkcje, usprawniająca kupowanie i sprzedawanie zasobów reklamowych CTV i nie tylko.

Najważniejsze funkcje OpenRTB 2.6 dla CTV to:

• Wprowadzanie bloków reklamowe, które nadają większą strukturę przerwom na reklamy w środowiskach telewizji CTV, dostosowując je do sposobu kupowania i sprzedawania tradycyjnej telewizji;

• Wprowadzanie obiektów Network and Channel, które pozwolą wydawcom CTV lepiej opisać swoje zasoby reklamowe

Dodatkową korzyścią jest to, że system wykorzystuje AdCOM, co pomaga uczynić OpenRTB bardziej elastycznym standardem branżowym, a także obejmuje lepszą sygnalizację do taksonomii Tech Lab, co umożliwia OpenRTB lepszą obsługę reklam kontekstowych, na które obecnie obserwuje się duży popyt.

Zapraszamy do zapoznania się z proponowanym standardem i przekazania opinii: https://iabtechlab.com/standards/openrtb/

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.