IAB Tech Lab publikuje aktualizację pliku ads.txt. do kupna i sprzedaży reklam. 

04/13/2022
IAB Tech Lab, wyznaczający standardy techniczne w reklamie cyfrowej ogłosił aktualizację powszechnie przyjętej specyfikacji pliku ads.txt, którą udostępni publicznie do komentowania przez 60 dni.

Aktualizacja zawiera dwie nowe wartości, które wydawcy mogą zadeklarować w swoich plikach ads.txt. Są to „ownerdomain” i „managerdomain” pomagające zwiększyć przejrzystość relacji ze sprzedawcami za pośrednictwem sellers.json. Wartości te dodatkowo wzmacniają ads.txt jako narzędzie do ograniczania oszustw przy kupnie i sprzedaży reklam na stronach internetowych, aplikacje mobilne i connected TV.

Termin komentowania pliku ads.txt 1.1 potrwa do 31 maja 2022 r., po czym przedstawiciele Grupy Roboczej Programmatic Supply Chain Group, która opracowała to narzędzie, oceni otrzymane uwagi. Następnie dokona niezbędnych poprawek i wyda ostateczną wersję. Zachęcamy do przesyłania komentarzy za pośrednictwem poczty e-mail na adres: support@iabtechlab.com.

Więcej informacji o zaktualizowanej specyfikacji znajdziesz na tej stronie: https://iabtechlab.com/ads.txt/

Czytaj także

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Grupa Robocza Digital Out-of-Home IAB Polska, zrzeszająca wiodące firmy z medium OOH oraz przedstawicieli domów mediowych i firm technologicznych, opracowała dwa ważne dla branży materiały: słownik pojęć związanych z Digital OOH oraz edytowalną formatkę do składania ofert reklamowych na kampanie w tym medium. Materiały te stanowią duży krok do standaryzacji rynku reklam Digital OOH.

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w świecie biznesu.

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.