IAB Polska partnerem kampanii cyberbezpieczeństwa CyberLiga.

10/11/2019
W październiku do życia powołana zostanie CyberLiga – grupa cyberbohaterów stworzona przez NASK, która pomoże internautom zadbać o ich bezpieczeństwo w sieci.

W październiku polskim Internetem zawładną cyberbohaterowie – Kapitan Antyvir oraz Lady Antyspam. Ich zmagania z PhishingManem i RansomWoman są częścią kampanii edukacyjnej „CyberLiga”, która posługując się językiem popkultury przybliża polskim internautom zagrożenia w sieci. Kampania jest częścią obchodów Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa. IAB Polska zostało Partnerem Kampanii.

W 2018 roku internauci emocjonowali się wydarzeniami ze świata popkultury. Śledzili finał „Gry o Tron” oraz zmagania superbohaterów w filmie „Avengers: Koniec gry”. Kampania CyberLigi, nawiązując do tych wielkich popkulturowych zjawisk, zwraca uwagę, że prawdziwa gra toczy się cały czas w cyberprzestrzeni. I jest to gra, której stawką często są nasze pieniądze i dane.

Zobacz film promujący kampanię: https://www.facebook.com/ECSMPL/videos/490556558203725/

Wiemy na jakie cyberzagrożenia najczęściej trafiają polscy internauci. Wiemy też, jak im przeciwdziałać. Teraz chcemy z tą wiedzą dotrzeć do ludzi. Tak powstała CyberLiga. Stworzyliśmy kampanię, w której ransmoware czy phishing przyjmują postać czarnych charakterów. Z kolei pozytywni superbohaterowie pokazują, na czym polegają zagrożenia w sieci i jak się przed nimi bronić – tłumaczy Krzysztof Silicki, zastępca Dyrektora NASK ds. Cyberbezpieczeństwa i Innowacji.

Podczas konferencji prasowej eksperci z portalu CyberPolicy przedstawią członków CyberLigi oraz ich przeciwników. Prezentacji bohaterów towarzyszyć będzie część merytoryczna, o którą zadbają specjaliści z CERT Polska. Po konferencji eksperci zajmujący się cyberbezpieczeństwem będą odpowiadać na pytania mediów.

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa (European Cyber Security Month, ECSM) to ogólnoeuropejska kampania organizowana przez ENISA z inicjatywy Komisji Europejskiej. Przez cały październik we wszystkich krajach członkowskich organizowane są wydarzenia, które mają podnieść świadomość na temat bezpieczeństwa w sieci oraz nowoczesnych technologii.

Kampanię w Polsce po raz siódmy koordynuje NASK PIB, jednak swoją inicjatywę może zgłosić każdy. Aby to zrobić należy wypełnić formularz na stronie www.bezpiecznymiesiac.pl lub wysłać opis inicjatywy na ecsm@nask.pl. Tegoroczną edycję ECSM swoim honorowym patronatem objęli Prezes Rady Ministrów, Ministrowie Cyfryzacji, Obrony Narodowej, Edukacji, Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Przedsiębiorczości i Technologii, Spraw Zagranicznych, Infrastruktury, Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, Inwestycji i Rozwoju, a także Biuro Bezpieczeństwa Narodowego oraz Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni.

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Już 27-28 marca 2025 roku Kraków oraz przestrzeń online ponownie staną się miejscem, w którym technologie, biznes i innowacje łączą się w jedno. Mobile Trends Conference, od lat uważana za jedno z najważniejszych wydarzeń branży technologicznej, powraca z jeszcze większą mocą i inspiracjami. Wydarzenie posiada patronat honorowy IAB Polska.

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Otwieramy call for papers do kolejnej edycji najważniejszej konferencji branży internetowej w Polsce.
W tym roku Forum IAB przebiegnie pod hasłem “Zintegrowana przyszłość” i odbędzie się 4 – 5 czerwca 2025 r. w Warszawie. Zostań częścią tego wydarzenia. Na propozycję Twojej prezentacji czekamy do 31 stycznia br.

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

AI czy człowiek, lokalność czy kosmopolityzm, online czy offline? Ile osób, tyle opinii, a ile trendów, to jeszcze więcej komentarzy. Tegoroczny Trendbook 2025 od Focus Nation to prawdziwa “Wojna światów”, dostrzegamy bowiem dualizm zjawisk marketingowych, silną polaryzację zachowań konsumentów i szereg nowych wyzwań dla marketerów. Publikacja została objęta patronatem honorowym IAB Polska.