IAB Polska partnerem kampanii cyberbezpieczeństwa CyberLiga.

10/11/2019
W październiku do życia powołana zostanie CyberLiga – grupa cyberbohaterów stworzona przez NASK, która pomoże internautom zadbać o ich bezpieczeństwo w sieci.

W październiku polskim Internetem zawładną cyberbohaterowie – Kapitan Antyvir oraz Lady Antyspam. Ich zmagania z PhishingManem i RansomWoman są częścią kampanii edukacyjnej „CyberLiga”, która posługując się językiem popkultury przybliża polskim internautom zagrożenia w sieci. Kampania jest częścią obchodów Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa. IAB Polska zostało Partnerem Kampanii.

W 2018 roku internauci emocjonowali się wydarzeniami ze świata popkultury. Śledzili finał „Gry o Tron” oraz zmagania superbohaterów w filmie „Avengers: Koniec gry”. Kampania CyberLigi, nawiązując do tych wielkich popkulturowych zjawisk, zwraca uwagę, że prawdziwa gra toczy się cały czas w cyberprzestrzeni. I jest to gra, której stawką często są nasze pieniądze i dane.

Zobacz film promujący kampanię: https://www.facebook.com/ECSMPL/videos/490556558203725/

Wiemy na jakie cyberzagrożenia najczęściej trafiają polscy internauci. Wiemy też, jak im przeciwdziałać. Teraz chcemy z tą wiedzą dotrzeć do ludzi. Tak powstała CyberLiga. Stworzyliśmy kampanię, w której ransmoware czy phishing przyjmują postać czarnych charakterów. Z kolei pozytywni superbohaterowie pokazują, na czym polegają zagrożenia w sieci i jak się przed nimi bronić – tłumaczy Krzysztof Silicki, zastępca Dyrektora NASK ds. Cyberbezpieczeństwa i Innowacji.

Podczas konferencji prasowej eksperci z portalu CyberPolicy przedstawią członków CyberLigi oraz ich przeciwników. Prezentacji bohaterów towarzyszyć będzie część merytoryczna, o którą zadbają specjaliści z CERT Polska. Po konferencji eksperci zajmujący się cyberbezpieczeństwem będą odpowiadać na pytania mediów.

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa (European Cyber Security Month, ECSM) to ogólnoeuropejska kampania organizowana przez ENISA z inicjatywy Komisji Europejskiej. Przez cały październik we wszystkich krajach członkowskich organizowane są wydarzenia, które mają podnieść świadomość na temat bezpieczeństwa w sieci oraz nowoczesnych technologii.

Kampanię w Polsce po raz siódmy koordynuje NASK PIB, jednak swoją inicjatywę może zgłosić każdy. Aby to zrobić należy wypełnić formularz na stronie www.bezpiecznymiesiac.pl lub wysłać opis inicjatywy na ecsm@nask.pl. Tegoroczną edycję ECSM swoim honorowym patronatem objęli Prezes Rady Ministrów, Ministrowie Cyfryzacji, Obrony Narodowej, Edukacji, Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Przedsiębiorczości i Technologii, Spraw Zagranicznych, Infrastruktury, Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, Inwestycji i Rozwoju, a także Biuro Bezpieczeństwa Narodowego oraz Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.