IAB Europe uzyskuje zawieszenie wdrażania planu działania TCF

03/15/2023
Uprzejmie informujemy, że belgijski organ ochrony danych (APD) dobrowolnie zawiesił sześciomiesięczny okres wdrażania planu działania IAB Europe. W związku z tym przestaje obowiązywać termin 11 lipca 2023 r., w którym IAB Europe ma wdrożyć plan działania.

Po styczniowej decyzji APD o zatwierdzeniu planu działania, IAB Europe złożył drugie odwołanie do belgijskiego sądu ds. rynku od decyzji APD o zatwierdzeniu planu działania i wniósł o zastosowanie środków tymczasowych. Wynika to z faktu, że zatwierdzenie nastąpiło w czasie, gdy nierozwiązane kwestie są badane przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE).

W wyniku zaskarżenia przez IAB Europe, APD podjął decyzję o dobrowolnym zawieszeniu okresu realizacji planu działania. Orzeczenie Sądu Rynku Belgijskiego w sprawie drugiej apelacji spodziewane jest na koniec II lub początek III kwartału 2023 roku. Jeżeli sąd ten podtrzyma decyzję APD w sprawie zatwierdzenia ze stycznia 2023 r., pomimo faktu, że ta decyzja w sprawie zatwierdzenia została podjęta w trakcie rozpatrywania odwołania z lutego 2022 r., okres wdrażania zostanie wznowiony w tym czasie.

Spowoduje to przesunięcie terminu wdrożenia na IV kwartał 2023 r. zamiast na 11 lipca 2023 r. W międzyczasie IAB Europe będzie kontynuować różne działania związane z TCF, na które mniej bezpośredni wpływ ma procedura TSUE, w tym niektóre, które nie mogły być rozważone w wyznaczonym czasie.

Oświadczenie IAB EU w tej sprawie dostępne jest na ich stronie internetowej . Dodatkowo, udostępniony został najnowszy dokument FAQ do wglądu (aktualizacja marzec 2023) tutaj.

 

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Legaltech Forum 11 kwietnia w Warszawie

Patronat IAB Polska: Legaltech Forum 11 kwietnia w Warszawie

Perspektywy rozwoju rynku legal tech w Polsce, sztuczna inteligencja (AI) w kancelarii prawnej oraz nowe regulacje prawne związane z prawem nowych technologii – to tematy przewodnie #LegalTech Forum 2024! IAB Polska został patronem honorowym wydarzenia.

Weź udział w badaniu “Firma jako marka”

Weź udział w badaniu “Firma jako marka”

W imieniu organizatorów zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu “Firma jako marka” mającym na celu wzajemne zrozumienie i zbadanie potrzeb między biznesem, a branżą marketingową.