IAB Europe uzyskuje zawieszenie wdrażania planu działania TCF

03/15/2023
Uprzejmie informujemy, że belgijski organ ochrony danych (APD) dobrowolnie zawiesił sześciomiesięczny okres wdrażania planu działania IAB Europe. W związku z tym przestaje obowiązywać termin 11 lipca 2023 r., w którym IAB Europe ma wdrożyć plan działania.

Po styczniowej decyzji APD o zatwierdzeniu planu działania, IAB Europe złożył drugie odwołanie do belgijskiego sądu ds. rynku od decyzji APD o zatwierdzeniu planu działania i wniósł o zastosowanie środków tymczasowych. Wynika to z faktu, że zatwierdzenie nastąpiło w czasie, gdy nierozwiązane kwestie są badane przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE).

W wyniku zaskarżenia przez IAB Europe, APD podjął decyzję o dobrowolnym zawieszeniu okresu realizacji planu działania. Orzeczenie Sądu Rynku Belgijskiego w sprawie drugiej apelacji spodziewane jest na koniec II lub początek III kwartału 2023 roku. Jeżeli sąd ten podtrzyma decyzję APD w sprawie zatwierdzenia ze stycznia 2023 r., pomimo faktu, że ta decyzja w sprawie zatwierdzenia została podjęta w trakcie rozpatrywania odwołania z lutego 2022 r., okres wdrażania zostanie wznowiony w tym czasie.

Spowoduje to przesunięcie terminu wdrożenia na IV kwartał 2023 r. zamiast na 11 lipca 2023 r. W międzyczasie IAB Europe będzie kontynuować różne działania związane z TCF, na które mniej bezpośredni wpływ ma procedura TSUE, w tym niektóre, które nie mogły być rozważone w wyznaczonym czasie.

Oświadczenie IAB EU w tej sprawie dostępne jest na ich stronie internetowej . Dodatkowo, udostępniony został najnowszy dokument FAQ do wglądu (aktualizacja marzec 2023) tutaj.

 

Czytaj także

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO – najnowsza publikacja Grupy Roboczej SEM IAB Polska

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO – najnowsza publikacja Grupy Roboczej SEM IAB Polska

O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.