IAB Europe i IAB Tech Lab uruchamia zaktualizowaną wersję Transparency & Consent Framework

08/22/2019
21 sierpnia IAB Europe we współpracy z IAB Tech Lab ogłosiło uruchomienie wersji 2.0 Transparency & Consent Framework. TCF, czyli Ramy Przejrzystości i Zgody, to narzędzie branżowe wspierające firmy w ekosystemie reklamy cyfrowej w wypełnianiu obowiązków wynikających z przepisów rozporządzenia (UE) 2016/697 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r.

21 sierpnia IAB Europe we współpracy z IAB Tech Lab ogłosiło uruchomienie wersji 2.0 Transparency & Consent Framework. TCF, czyli Ramy Przejrzystości i Zgody, to narzędzie branżowe wspierające firmy w ekosystemie reklamy cyfrowej w wypełnianiu obowiązków wynikających z przepisów rozporządzenia (UE) 2016/697 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (RODO) oraz dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotyczącej przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej).

Wersja 2.0 TCF została opublikowana po trwającym 12 miesięcy przeglądzie mechanizmu, konsultacjach z branżą, zwłaszcza z wydawcami internetowymi, a także po spotkaniach z niektórymi organami ochrony danych osobowych w państwach UE. Zaktualizowany mechanizm nadal dąży przede wszystkim zapewnienia użytkownikom szerokiego wyboru i przejrzystości w zarządzaniu ich uprawnieniami wynikającymi z RODO, w szczególności dot. zgody. Dodatkowo TCF zapewnia współpracę branżową i standaryzację.

Zadanie opracowania nowych polityk TCF powierzono Grupie Sterującej w IAB Europe, natomiast IAB Tech Lab przygotowało specyfikację techniczną. W prace było włączonych wiele organizacji, m.in. 10 krajowych IAB, 55 innych organizacji, w tym stowarzyszenia działające na poziomie unijnym, wydawcy, właściciele mediów, dostawcy technologii i agencje medialne. Taki tryb pracy polegający na zaangażowaniu wielu interesariuszy zagwarantował uczciwy rezultat oparty na konsensusie wszystkich środowisk.

Cieszy nas, że TCF jest żywym i coraz bardziej rozwijającym się organizmem, z którego korzysta coraz więcej firm z branży internetowej, a sam mechanizm jest coraz lepiej dopasowany do ich potrzeb. Obecnie TCF jest najlepszym standardem rynkowym, który gwarantuje branży prawidłowe wypełnianie obowiązków wynikających z przepisów dot. prywatności i ochrony danych osobowych w UE. Dlatego niezmiennie zachęcamy firmy z polskiego rynku do przyłączania się do tej inicjatywy.
– mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska

W ramach TCF 2.0 użytkownicy internetu mogą nie tylko zarządzać swoją zgodą, ale także korzystać z prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Konsumenci zyskują też większą kontrolę nad tym w jaki sposób dostawcy usług mogą korzystać z niektórych funkcji przetwarzania danych, jak np. z precyzyjnej geolokalizacji. Wydawcy natomiast zyskują większą kontrolę i elastyczność we współpracy ze swoimi partnerami technologicznymi. Nowa funkcjonalność dla wydawców pozwala im ograniczyć cele, w których dane osobowe są przetwarzane przez dostawców usług – oddzielnie wobec każdego z podmiotów.

Do końca pierwszego kwartału 2020 r. wersja 2.0 i 1.0 TCF będą funkcjonować na rynku niezależnie. Zapewni to wszystkim uczestnikom rynku odpowiedni czas na dostosowanie się do wersji 2.0.

Rejestracja do nowej wersji TCF otworzy się 10 września.

WEBINARIA INFORMACYJNE

IAB Europe organizuje webinaria informacyjne dotyczące TCF v2.0, które przedstawiają szczegóły wersji 2.0 dla kluczowych podmiotów frameworka, w tym Wydawców, Dostawców i CMP oraz Agencji i Reklamodawców.

Platformy CMP / Dostawcy – 4 września o godz. 17:00–18:10 – Zarejestruj się tutaj

Agencje / Reklamodawcy – 5 września o godz. 16:00-17:10 CET – Zarejestruj się tutaj

Wydawcy – 6 września o godz. 16:00.17:10 CET – Zarejestruj się tutaj

W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt z IAB Europe: framework@iabeurope.eu 
Strona oficjalna: www.iabeurope.eu/tcf-2-0

 

Czytaj także

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

AI CREATE to globalna inicjatywa profesjonalistów z całego świata. Została stworzona przez weteranów branży kreatywnej, eventowej oraz produkcyjnej z Hiszpanii i Singapuru. Edycja warszawska zaplanowane na 16 maja posiada patronat honorowy IAB Polska.