IAB Europe i IAB Tech Lab uruchamia zaktualizowaną wersję Transparency & Consent Framework

08/22/2019
21 sierpnia IAB Europe we współpracy z IAB Tech Lab ogłosiło uruchomienie wersji 2.0 Transparency & Consent Framework. TCF, czyli Ramy Przejrzystości i Zgody, to narzędzie branżowe wspierające firmy w ekosystemie reklamy cyfrowej w wypełnianiu obowiązków wynikających z przepisów rozporządzenia (UE) 2016/697 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r.

21 sierpnia IAB Europe we współpracy z IAB Tech Lab ogłosiło uruchomienie wersji 2.0 Transparency & Consent Framework. TCF, czyli Ramy Przejrzystości i Zgody, to narzędzie branżowe wspierające firmy w ekosystemie reklamy cyfrowej w wypełnianiu obowiązków wynikających z przepisów rozporządzenia (UE) 2016/697 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (RODO) oraz dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotyczącej przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej).

Wersja 2.0 TCF została opublikowana po trwającym 12 miesięcy przeglądzie mechanizmu, konsultacjach z branżą, zwłaszcza z wydawcami internetowymi, a także po spotkaniach z niektórymi organami ochrony danych osobowych w państwach UE. Zaktualizowany mechanizm nadal dąży przede wszystkim zapewnienia użytkownikom szerokiego wyboru i przejrzystości w zarządzaniu ich uprawnieniami wynikającymi z RODO, w szczególności dot. zgody. Dodatkowo TCF zapewnia współpracę branżową i standaryzację.

Zadanie opracowania nowych polityk TCF powierzono Grupie Sterującej w IAB Europe, natomiast IAB Tech Lab przygotowało specyfikację techniczną. W prace było włączonych wiele organizacji, m.in. 10 krajowych IAB, 55 innych organizacji, w tym stowarzyszenia działające na poziomie unijnym, wydawcy, właściciele mediów, dostawcy technologii i agencje medialne. Taki tryb pracy polegający na zaangażowaniu wielu interesariuszy zagwarantował uczciwy rezultat oparty na konsensusie wszystkich środowisk.

Cieszy nas, że TCF jest żywym i coraz bardziej rozwijającym się organizmem, z którego korzysta coraz więcej firm z branży internetowej, a sam mechanizm jest coraz lepiej dopasowany do ich potrzeb. Obecnie TCF jest najlepszym standardem rynkowym, który gwarantuje branży prawidłowe wypełnianie obowiązków wynikających z przepisów dot. prywatności i ochrony danych osobowych w UE. Dlatego niezmiennie zachęcamy firmy z polskiego rynku do przyłączania się do tej inicjatywy.
– mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska

W ramach TCF 2.0 użytkownicy internetu mogą nie tylko zarządzać swoją zgodą, ale także korzystać z prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Konsumenci zyskują też większą kontrolę nad tym w jaki sposób dostawcy usług mogą korzystać z niektórych funkcji przetwarzania danych, jak np. z precyzyjnej geolokalizacji. Wydawcy natomiast zyskują większą kontrolę i elastyczność we współpracy ze swoimi partnerami technologicznymi. Nowa funkcjonalność dla wydawców pozwala im ograniczyć cele, w których dane osobowe są przetwarzane przez dostawców usług – oddzielnie wobec każdego z podmiotów.

Do końca pierwszego kwartału 2020 r. wersja 2.0 i 1.0 TCF będą funkcjonować na rynku niezależnie. Zapewni to wszystkim uczestnikom rynku odpowiedni czas na dostosowanie się do wersji 2.0.

Rejestracja do nowej wersji TCF otworzy się 10 września.

WEBINARIA INFORMACYJNE

IAB Europe organizuje webinaria informacyjne dotyczące TCF v2.0, które przedstawiają szczegóły wersji 2.0 dla kluczowych podmiotów frameworka, w tym Wydawców, Dostawców i CMP oraz Agencji i Reklamodawców.

Platformy CMP / Dostawcy – 4 września o godz. 17:00–18:10 – Zarejestruj się tutaj

Agencje / Reklamodawcy – 5 września o godz. 16:00-17:10 CET – Zarejestruj się tutaj

Wydawcy – 6 września o godz. 16:00.17:10 CET – Zarejestruj się tutaj

W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt z IAB Europe: framework@iabeurope.eu 
Strona oficjalna: www.iabeurope.eu/tcf-2-0

 

Czytaj także

The MGMT dołącza do IAB Polska

The MGMT dołącza do IAB Polska

Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza The MGMT, agencja zajmująca się kompleksowym managementem Twórców internetowych, oferująca indywidualne podejście i innowacyjne rozwiązania dostosowane do ich potrzeb.

Powstaje Branżowe Centrum Umiejętności w Białymstoku. Partnerami IAB Polska i SAR.

Powstaje Branżowe Centrum Umiejętności w Białymstoku. Partnerami IAB Polska i SAR.

20 listopada 2024 r. w Białymstoku odbyła się inauguracja współpracy na rzecz utworzenia i rozwoju ogólnopolskiego Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w dziedzinie reklamy. Partnerami przedsięwzięcia są: Miasto Białystok, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Umowę podpisano w siedzibie Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. Stanisława Staszica w Białymstoku.

Nagrody IAB MIXX Awards 2024 rozdane. Poznaj zwycięzców!

Nagrody IAB MIXX Awards 2024 rozdane. Poznaj zwycięzców!

Podczas uroczystej gali IAB MIXX Awards 2024 w warszawskim Muzeum Historii Polski IAB Polska uhonorował najlepsze digitalowe kampanie minionego roku. Tytuł Best in Show otrzymała kampania „Saving The Voice Of The Ghetto” zrealizowana przez kooperację Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Wśród 55 nagród jury przyznało 5 złotych statuetek. Dowiedz się, kto zwyciężył w digitalu!