Minął rok od wejścia w życie zainicjowanego przez Komisję Europejską porozumienia – Memorandum of Understanding on online advertising and IPR (MoU). MoU jest dobrowolną inicjatywą promującą podejście follow the money i mającą na celu ograniczenie reklam na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych, które naruszają prawa autorskie lub rozpowszechniają podrobione towary.
Porozumienie powstało w oparciu o sukcesy wcześniejszych inicjatyw branżowych gromadzących reklamodawców, pośredników reklamowych, dostawców technologii i organizacje działające w celu ograniczenia dochodów z witryn i aplikacji mobilnych naruszających prawa autorskie i rozpowszechniających poprzez reklamę online podrabiane towary.
Inicjatywa ta jest kontynuacją działań Unii Europejskiej zapoczątkowanych w listopadzie 2017 w celu zapewnienia ochrony europejskiego know-how i przywództwa w zakresie innowacji. Wpisuje się jednocześnie w inicjatywę samoregulacyjną IAB Polska na rzecz uczciwej reklamy pt. Reklamuj Świadomie.
Porozumienie zostało podpisane m.in. przez IAB Europe, IAB UK, IAB Włochy, IAB Słowacja i IAB Polska, a także przez wiele czołowych firm z branży internetowej, które od roku wspólnie pracują na rzecz realizacji celów tej inicjatywy i wymieniają się dobrymi praktykami.
Więcej informacji na stronie europa.eu.