Europejskie Porozumienie dot. Reklamy Internetowej w Kontekście Ochrony Praw Własności Intelektualnej otwiera się na nowych członków!

08/27/2019
Minął rok od wejścia w życie zainicjowanego przez Komisję Europejską porozumienia – Memorandum of Understanding on online advertising and IPR (MoU).

Minął rok od wejścia w życie zainicjowanego przez Komisję Europejską porozumienia – Memorandum of Understanding on online advertising and IPR (MoU). MoU jest dobrowolną inicjatywą promującą podejście follow the money i mającą na celu ograniczenie reklam na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych, które naruszają prawa autorskie lub rozpowszechniają podrobione towary.

Porozumienie powstało w oparciu o sukcesy wcześniejszych inicjatyw branżowych gromadzących reklamodawców, pośredników reklamowych, dostawców technologii i organizacje działające w celu ograniczenia dochodów z witryn i aplikacji mobilnych naruszających prawa autorskie i rozpowszechniających poprzez reklamę online podrabiane towary.

Inicjatywa ta jest kontynuacją działań Unii Europejskiej zapoczątkowanych w listopadzie 2017 w celu zapewnienia ochrony europejskiego know-how i przywództwa w zakresie innowacji. Wpisuje się jednocześnie w inicjatywę samoregulacyjną IAB Polska na rzecz uczciwej reklamy pt. Reklamuj Świadomie.

Porozumienie zostało podpisane m.in. przez IAB Europe, IAB UK, IAB Włochy, IAB Słowacja i IAB Polska, a także przez wiele czołowych firm z branży internetowej, które od roku wspólnie pracują na rzecz realizacji celów tej inicjatywy i wymieniają się dobrymi praktykami.

Więcej informacji na stronie europa.eu.

Teraz porozumienie otwiera się na nowych członków. Zachęcamy nasze firmy członkowskie i współpracujące organizacje do przyłączania się do tej inicjatywy! Nowi członkowie MoU będą mogli podpisać porozumienie już 23 września br. na spotkaniu w Brukseli.

Zainteresowanych prosimy o kontakt z Anną Mazur, Menedżerem ds. regulacyjnych IAB Polska: a.mazur@iab.org.pl

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.