Europejskie Porozumienie dot. Reklamy Internetowej w Kontekście Ochrony Praw Własności Intelektualnej otwiera się na nowych członków!

08/27/2019
Minął rok od wejścia w życie zainicjowanego przez Komisję Europejską porozumienia – Memorandum of Understanding on online advertising and IPR (MoU).

Minął rok od wejścia w życie zainicjowanego przez Komisję Europejską porozumienia – Memorandum of Understanding on online advertising and IPR (MoU). MoU jest dobrowolną inicjatywą promującą podejście follow the money i mającą na celu ograniczenie reklam na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych, które naruszają prawa autorskie lub rozpowszechniają podrobione towary.

Porozumienie powstało w oparciu o sukcesy wcześniejszych inicjatyw branżowych gromadzących reklamodawców, pośredników reklamowych, dostawców technologii i organizacje działające w celu ograniczenia dochodów z witryn i aplikacji mobilnych naruszających prawa autorskie i rozpowszechniających poprzez reklamę online podrabiane towary.

Inicjatywa ta jest kontynuacją działań Unii Europejskiej zapoczątkowanych w listopadzie 2017 w celu zapewnienia ochrony europejskiego know-how i przywództwa w zakresie innowacji. Wpisuje się jednocześnie w inicjatywę samoregulacyjną IAB Polska na rzecz uczciwej reklamy pt. Reklamuj Świadomie.

Porozumienie zostało podpisane m.in. przez IAB Europe, IAB UK, IAB Włochy, IAB Słowacja i IAB Polska, a także przez wiele czołowych firm z branży internetowej, które od roku wspólnie pracują na rzecz realizacji celów tej inicjatywy i wymieniają się dobrymi praktykami.

Więcej informacji na stronie europa.eu.

Teraz porozumienie otwiera się na nowych członków. Zachęcamy nasze firmy członkowskie i współpracujące organizacje do przyłączania się do tej inicjatywy! Nowi członkowie MoU będą mogli podpisać porozumienie już 23 września br. na spotkaniu w Brukseli.

Zainteresowanych prosimy o kontakt z Anną Mazur, Menedżerem ds. regulacyjnych IAB Polska: a.mazur@iab.org.pl

Czytaj także

Jak ekologia wpływa na decyzje zakupowe? Nowy raport AdQuery

Jak ekologia wpływa na decyzje zakupowe? Nowy raport AdQuery

Jak sympatia do ekologii wpływa na nasze codzienne wybory? Czy słowo „eko” naprawdę sprzedaje, czy tylko dobrze brzmi? Czego użytkownicy oczekują od marek w zakresie działań? Na te pytania poszukali odpowiedzi twórcy raportu AdQuery „Uwaga, Eco!” pod honorowym patronatem IAB Polska.

Eskimi nową firmą członkowską IAB Polska

Eskimi nową firmą członkowską IAB Polska

Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza Eskimi – globalna platforma technologiczna z kompleksowym zasięgiem — oferuje rozwiązania full‑stack i końcowe (end‑to‑end) w obszarze kreacji i mediów.