Dobre Praktyki w obszarze Brand Safety

08/24/2020
Działająca w ramach IAB Polska Grupa Robocza Brand Safety stworzyła publikację „Dobre Praktyki w obszarze Brand Safety”, będącą zbiorem aktualnej wiedzy i rekomendacji z tego obszaru dla różnych podmiotów branży reklamowej.

Autorzy omawiają w niej zagadnienia i wyzwania związane z dbaniem o reputację marki, działania podejmowane przez wydawców, agencje reklamowe czy domy mediowe, a także rolę samych reklamodawców w tym procesie. Wydawnictwo jest częścią programu poprawy jakości reklamy cyfrowej IAB Polska, który swoją premierę będzie miał podczas najbliższej konferencji FORUM IAB.

Rozwój internetu i rosnące w dynamicznym tempie budżety reklamowe w tym kanale sprawiają, że poprawa Brand Safety stała się jednym z najważniejszych elementów planowania i egzekucji kampanii reklamowych. Świadome i odpowiedzialne marki rozumieją znaczenie kontekstu reklam. Znanych jest wiele przykładów naruszenia wizerunku firmy poprzez wyświetlenie jej reklam wśród nieodpowiednich treści (np. odwołujących się do radykalnych poglądów politycznych, wiadomości o katastrofach lub nieprawdziwych informacji).

W zależności od grupy docelowej, a także oczekiwań i założeń samej marki, konieczne jest posiadanie indywidualnej, odpowiednio dopasowanej polityki bezpieczeństwa. Jednak podstawowy zakres działań niezbędnych do zapewnienia ochrony wizerunku marek będzie dosyć uniwersalny, nawet na poziomie międzynarodowym.

Natomiast by poprawiać ogólną jakość emisji reklamy online, utrzymać jej dobrą reputację, zabezpieczać budżety przeznaczane na ten kanał, niezbędna jest stała współpraca i proaktywna postawa wszystkich stron procesu zakupowego.

Prezentowany zbiór ma na celu przedstawienie wspomnianych uniwersalnych działań dla poszczególnych typów podmiotów, zebranie i objaśnienie dobrych praktyk, które powinny wcielać w życie poszczególne strony, a także zwrócenie uwagi na wyzwania w obszarze Brand Safety, z którymi nadal mierzymy się jako branża.

Bezpieczeństwo marki w internecie jest tematem, którego znaczenie zdecydowanie rośnie w ostatnich latach. Szybka dynamika zmian w ekosystemie reklamy cyfrowej powoduje, że osoby odpowiedzialne za emisję kampanii promocyjnych muszą brać pod uwagę coraz więcej aspektów i zmiennych, aby zapewnić, że komunikacja prowadzona przez marki odbywa się w środowisku, które jest do tego odpowiednie i nie wprowadza ryzyka wizerunkowego. Aby nadążyć za tymi zmianami i dobrze zrozumieć ich tło, potrzebne jest jednak zrozumienie perspektywy wszystkich stron ekosystemu, nie tylko strony zakupowej czyli reklamodawców. Stworzony w ramach IAB Polska Zbiór Dobrych Praktyk jest pierwszym tak obszernym i komplementarnym materiałem na polskim rynku, poświęconym tematyce ochrony wizerunku marek w internecie z punktu widzenia wszystkich kluczowych podmiotów. Mamy nadzieję, że ułatwi on życie wielu osobom działającym w obszarze reklamy internetowej lub dopiero zaczynających swoją przygodę z nim. 

Szymon Pruszyński, Head of Growth w Yieldbird, Szef Grupy Roboczej Brand Safety

Dokument został opracowany przez Grupę Roboczą Brand Safety IAB Polska. Zgromadzeni w niej specjaliści koncentrują się na zagadnieniach związanych z narzędziami i procesami marketingu online, które mają za zadanie zapobiegać wyświetlaniu reklamy w niechcianym lub szkodliwym dla marki kontekście. Kluczowe w działaniach Grupy jest zapewnienie, poprzez edukację, wzrostu świadomości strony popytowej i podażowej rynku online w temacie bezpieczeństwa marek, otoczenia i jakości powierzchni reklamowej.

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Konferencja Ochrony Danych Osobowych

Patronat IAB Polska: Konferencja Ochrony Danych Osobowych

7 grudnia odbędzie się VII doroczna Konferencja Ochrony Danych Osobowych poświęcona działalności instytucji i organów Unii Europejskiej w zakresie prawa ochrony danych (akty normatywne, soft law, opiniowanie aktów prawa UE). Udział możliwy jest w trybie stacjonarnym bądź online. IAB Polska została patronem wydarzenia.

Powstała nowa Grupa Robocza Digital Out-Of-Home w ramach struktur IAB Polska

Powstała nowa Grupa Robocza Digital Out-Of-Home w ramach struktur IAB Polska

Nowa Grupa Robocza Digital Out-Of-Home została założona w październiku 2021 r. i skupia przedstawicieli firm działających w tym segmencie reklamy. Jej celem jest propagowanie wiedzy związanej z cyfrową reklamą zewnętrzną. Grupa Digital OOH stanowi również platformę do współpracy i komunikacji oraz miejsce wymiany doświadczeń podmiotów tworzących ten rynek w Polsce. Szefem Grupy jest Radosław Gołąb z firmy AMS S.A.

Patronat IAB Polska: MARKETING BIZNES MEETUP 25 listopada, Wrocław

Patronat IAB Polska: MARKETING BIZNES MEETUP 25 listopada, Wrocław

MARKETING BIZNES MEETUP to oddolna inicjatywa skierowana do przedsiębiorców, praktyków marketingu i sprzedaży i sektora NGO. Na spotkaniach przedstawiane są case study firm, które wdrożyły działania marketingu opartego o dane, a także w przystępny sposób tłumaczone są najtrudniejsze meandry marketingu i sprzedaży. Prelegenci są dobierani pod kątem praktyczności tematów: wiedza, którą przedstawiają na eventach, pokazują jak wdrożyć we własnych firmach – większych, ale i mniejszych. IAB Polska objęło patronat honorowy nad wydarzeniem.