DIMAQ w Forbes: IAB uczy internetu

02/14/2019
Przeczytaj artykuł, który ukazał się w lutowym numerze magazynu Forbes!

Wymyślony przez organizację IAB Polska certyfikat dla specjalistów od cyfrowego marketingu kopiują kolejne kraje europejskie. Polskim specjalistom udało się stworzyć system, który mobilizuje ludzi do ciągłej nauki i tym samym przyspiesza rozwój branży.

Umówiłeś się z agencją, że otrzyma success fee, jeśli wygeneruje minimum tysiąc leadów. Jeżeli budżet kampanii wyniósł 100 tys. zł, a wskaźniki CPC i CPL wyniosły odpowiednio: 12 zł i 90 zł, to…” – to jedno z przykładowych pytań z egzaminu dla tych specjalistów od marketingu, którzy chcieliby otrzymać certyfikat DIMAQ (skrót od „Digital Marketing Qualification”), wydawany przez organizację IAB Polska, zrzeszającą firmy działające w internecie. Pytanie zaliczy ten, kto odpowie, że agencji należy się success fee.

Certyfikat jest wydawany w Polsce od czterech lat, ma go ok. 1,3 tys. ludzi. Żeby go dostać, trzeba zdać godzinny egzamin. Firmy reklamujące się w internecie coraz częściej sprawdzają, czy agencje marketingowe i reklamowe oraz współpracujący z nimi wydawcy internetowi mają takie poświadczenie marketingowej wiedzy.


Powyższy fragment pochodzi z artykułu, który ukazał się w lutowym numerze magazynu Forbes.

Cały artykuł dostępny jest pod tym linkiem.

Czytaj także

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

AI CREATE to globalna inicjatywa profesjonalistów z całego świata. Została stworzona przez weteranów branży kreatywnej, eventowej oraz produkcyjnej z Hiszpanii i Singapuru. Edycja warszawska zaplanowane na 16 maja posiada patronat honorowy IAB Polska.