DIMAQ w Forbes: IAB uczy internetu

02/14/2019
Przeczytaj artykuł, który ukazał się w lutowym numerze magazynu Forbes!

Wymyślony przez organizację IAB Polska certyfikat dla specjalistów od cyfrowego marketingu kopiują kolejne kraje europejskie. Polskim specjalistom udało się stworzyć system, który mobilizuje ludzi do ciągłej nauki i tym samym przyspiesza rozwój branży.

Umówiłeś się z agencją, że otrzyma success fee, jeśli wygeneruje minimum tysiąc leadów. Jeżeli budżet kampanii wyniósł 100 tys. zł, a wskaźniki CPC i CPL wyniosły odpowiednio: 12 zł i 90 zł, to…” – to jedno z przykładowych pytań z egzaminu dla tych specjalistów od marketingu, którzy chcieliby otrzymać certyfikat DIMAQ (skrót od „Digital Marketing Qualification”), wydawany przez organizację IAB Polska, zrzeszającą firmy działające w internecie. Pytanie zaliczy ten, kto odpowie, że agencji należy się success fee.

Certyfikat jest wydawany w Polsce od czterech lat, ma go ok. 1,3 tys. ludzi. Żeby go dostać, trzeba zdać godzinny egzamin. Firmy reklamujące się w internecie coraz częściej sprawdzają, czy agencje marketingowe i reklamowe oraz współpracujący z nimi wydawcy internetowi mają takie poświadczenie marketingowej wiedzy.


Powyższy fragment pochodzi z artykułu, który ukazał się w lutowym numerze magazynu Forbes.

Cały artykuł dostępny jest pod tym linkiem.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.