Czas na cyfrową gospodarkę! Pakiet postulatów dla Cyfrowej Edukacji

03/25/2020
W związku z zaistniałą sytuacją związaną z COVID-19 i jego wpływem na funkcjonowanie społeczeństwa, firm, organizacji i wszystkich instytucji w kraju i na świecie, chcemy pomóc przyspieszyć cyfryzację w Polsce, która jest dzisiaj kluczowa dla funkcjonowania państwa. Jako IAB Polska dołączyliśmy do apelu „Czas na cyfrową gospodarkę!” zainicjowanego przez Digital Poland Foundation.

Czas na cyfrową gospodarkę!” to lista niezbędnych zmian, których szybkie wdrożenie pozwoli wszystkim firmom, instytucjom, a przede wszystkim obywatelom, korzystać z dobrodziejstw nowych technologii. Postulujemy m.in. wdrożenie w trybie nadzwyczajnym narzędzi umożliwiających edukację zdalną z wykorzystaniem dostępnych aplikacji i narzędzi cyfrowych. Nowe technologie dają możliwość wykonywania wielu prac zdalnie, często bardziej bezpiecznie, ułatwiając przy tym ich realizację z dowolnego miejsca na świecie, również domu. Proponowane technologie będą służyć społeczeństwu również po zakończeniu stanu nadzwyczajnego, w którym się znaleźliśmy i pozwolą zrobić kolejny krok na drodze do organizacji właściwej dla społeczeństwa opartego na wiedzy (Społeczeństwo 5.0).

Epidemia wywoła nieodwracalną zmianę cywilizacyjną. To moment nie tylko, żeby pokonać lęk przed pracą zdalną, przemyśleć sens i kształt polskiej oświaty i nauczyć się korzystać ze wszystkich dobrodziejstw, jakie niesie cyfryzacja, ale przede wszystkim nauczyć się współpracować. To moment, w którym powinniśmy zjednoczyć siły, pracować na rzecz przyspieszenia zmian i przesuwania wielu aktywności na płaszczyznę cyfrowej gospodarki.

IAB Polska znalazła się wśród 17 organizacji, które podpisały się pod pierwszym stworzonym wspólnie pakietem postulatów w zakresie cyfrowej edukacji, które pozwolą szkołom szybko wejść na cyfrową drogę. Treść apelu i listę postulatów znajdziecie tutaj >>

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.