„CSR w social media” – nowa publikacja Grupy Roboczej Social Media przy IAB Polska

06/20/2022
Grupa Robocza Social Media, działająca w strukturach IAB Polska, przygotowała kolejną publikację, która dotyka tematów z pogranicza social media, prawa i podatków. Po publikacji „Branże regulowane w social media” i „Formach angażowania użytkowników w social media”, przyszedł czas na „CSR w social media”.

– Coraz więcej marek i organizacji decyduje się na działania w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility). Natomiast często nie ma świadomości, że o ile CSR  nie jest sam w sobie wyodrębniony w polskim prawie, to przejawy jego realizacji mogą być przedmiotem regulacji. Widząc ogromne zainteresowanie tematem, ale też potencjalne niebezpieczeństwo czyhające na marketerów, postanowiliśmy nie tylko pokazać narzędzia wspierające działania CSR w social media, ale też  w przystępny sposób poruszyć kwestie prawne i podatkowe. W materiale nie zabraknie też case studies pokazujących działania CSR m.in.  Mastercard, Fundacji Rak’n’Roll czy Żubra (Kompania Piwowarska).
Zachęcam do lektury i mam nadzieję, że publikacja przyczyni się do powstania kolejnych fantastycznych akcji CSR przy wykorzystaniu mediów społecznościowych.
Barbara Stańczak, Head of Social Media w Performics (Publicis Groupe)

Materiał skierowany jest do osób planujących, organizujących i promujących działania CSR w mediach społecznościowych. Pragniemy podkreślić, że dokument nie ma charakteru prawnego (porady prawnej). W tym zakresie wskazuje jedynie na co należy zwrócić uwagę, aby działania były nie tylko skuteczne, ale też zgodne z prawem i regulaminami wybranych kanałów.

Publikację “CSR w social media” przygotowali przedstawiciele firm i agencji: Solski Communications, Whites, Bluerank, Mediacore, Performics (Publicis Groupe), Labcon (Group One), Kohai, Resolution (Grupa OMD).

POBIERZ PUBLIKACJĘ

 

O Grupie Roboczej Social Media przy IAB Polska

Grupa skupia swoje działania wokół uporządkowania tematów związanych z mediami społecznościowymi. Efektem tych działań jest m.in. publikacja poradnika edukacyjnego „Social Media w Polsce”, który nie tylko definiuje media społecznościowe, opisuje kluczowe kanały, ale również pokazuje możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia. Aktywność grupy na bieżąco można śledzić i komentować na LinkedIn – Grupa Robocza Social Media IAB Polska.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.