METS
Dla: Leroy Merlin
Od lat na polskim rynku marka Leroy Merlin na stałe prowadzi działania w wyszukiwarce wykorzystując wszelkie dostępne nowości i narzędzia Google.
WYZWANIA
Przy ogromnej ilości asortymentu, który dynamicznie się zmienia duże znaczenie ma automatyzowanie wszelkich procesów i dotyczy to również kampanii zakupowej w wyszukiwarce.
Wyzwaniem było zwiększenie współczynnika przychód/koszt (Return Of Ad Spend) w prowadzonej w sposób ciągły kampanii Product Listing Ads.
Przykład reklamy Product Listing Ads w wyszukiwarce:
CEL
Naszym wyznacznikiem sukcesu był wzrost współczynnika ROAS (Return Of Ad Spend) o 20% w ramach kampanii Product Listing Ads.
REALIZACJA
Polegała na podzieleniu budżetu na wszystkich kampanii PLA w zależności od kategorii produktów oraz ustaleniu celu, który chcemy osiągnąć bazując na historycznych danych.
Wykorzystaliśmy możliwości Google Search Ads 360 i automatyzację stawek na podstawie ROAS.
System sam dopasowywał stawki CPC, zwiększając je, zawsze wtedy, gdy prognozował większą szansę na sprzedaż i odpowiednio zmniejszając, gdy szansa była mniejsza biorąc pod uwagę również wartość sprzedaży.
Oczywiście wszelka automatyzacja działa poprawnie tylko przy niezbędnej i skomplikowanej pracy optymalizacyjnej po stronie specjalisty, współpracy z klientem nad plikiem produktowym (baza do wyświetlania reklam).
REZULTAT
- wzrost współczynnika przychód/koszt – 36,3% rok do roku,
- wzrost przychodów – 81% rok do roku.