Apel IAB Polska o odrzucenie Lex TVN

12/18/2021
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska apeluje do Prezydenta RP Andrzeja Dudy, aby niezwłocznie zawetował nowelizację ustawy o radiofonii i telewizji, uchwaloną 17 grudnia przez Sejm RP. Nowelizacja ustawy jest jaskrawym przykładem naruszenia pluralizmu i wolności mediów.

Każda próba osłabienia lub likwidacji mediów niezależnych od władzy, z rażącym naruszeniem procedur, jest kolejnym krokiem w oddalaniu Polski od świata zachodniej demokracji, dlatego prosimy o podpisanie apelu w obronie stacji TVN: https://apel.tvn.pl/.

Nowelizacja narusza konstytucyjną gwarancję ochrony i poszanowania praw słusznie nabytych oraz ochrony interesów w toku ingerując w sposób istotny w strukturę kapitałową polskiego rynku mediowego, z całkowitym pominięciem konsultacji publicznych i samych zainteresowanych. Absolutnie niedopuszczalne jest wprowadzanie rozwiązań zmieniających w istotny sposób warunki koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych, które w dodatku będą mieć zastosowanie do podmiotów, które już prowadzą taką działalność i posiadają ważne uprawnienia. Jest to wyraźny sygnał, że Polska nie jest wiarygodnym partnerem biznesowym, co  doprowadzi do wycofania i zablokowania międzynarodowych inwestycji, nie tylko w polski rynek telewizyjny, ale we wszystkie gałęzie gospodarki.

Nowelizacja ustawy będzie miała daleko idące konsekwencje dla przyszłości Polski. Wierzymy, że wolne media są fundamentem demokracji, dlatego jako organizacja zrzeszająca ponad 220 podmiotów z rynku digital,  wyrażamy stanowczy sprzeciw wobec działania rządu i wzywamy do natychmiastowego zawetowania ustawy naruszającej podstawowe prawa w demokratycznym świecie.

 

 

Czytaj także

Patronat IAB: Raport z badania kondycji content marketingu 2025

Patronat IAB: Raport z badania kondycji content marketingu 2025

Marketerzy inwestujący w content marketing chcą płacić więcej za jakość treści i uwagę użytkownika, a nie za ilość dostarczonych materiałów – wynika z nowego raportu Stowarzyszenia Content Marketing Polska pod honorowym patronatem IAB Polska i DIMAQ. Spowoduje to wzrost znaczenia ekonomii uwagi i roli tzw. Super Userów.