Apel IAB Polska o odrzucenie Lex TVN

12/18/2021
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska apeluje do Prezydenta RP Andrzeja Dudy, aby niezwłocznie zawetował nowelizację ustawy o radiofonii i telewizji, uchwaloną 17 grudnia przez Sejm RP. Nowelizacja ustawy jest jaskrawym przykładem naruszenia pluralizmu i wolności mediów.

Każda próba osłabienia lub likwidacji mediów niezależnych od władzy, z rażącym naruszeniem procedur, jest kolejnym krokiem w oddalaniu Polski od świata zachodniej demokracji, dlatego prosimy o podpisanie apelu w obronie stacji TVN: https://apel.tvn.pl/.

Nowelizacja narusza konstytucyjną gwarancję ochrony i poszanowania praw słusznie nabytych oraz ochrony interesów w toku ingerując w sposób istotny w strukturę kapitałową polskiego rynku mediowego, z całkowitym pominięciem konsultacji publicznych i samych zainteresowanych. Absolutnie niedopuszczalne jest wprowadzanie rozwiązań zmieniających w istotny sposób warunki koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych, które w dodatku będą mieć zastosowanie do podmiotów, które już prowadzą taką działalność i posiadają ważne uprawnienia. Jest to wyraźny sygnał, że Polska nie jest wiarygodnym partnerem biznesowym, co  doprowadzi do wycofania i zablokowania międzynarodowych inwestycji, nie tylko w polski rynek telewizyjny, ale we wszystkie gałęzie gospodarki.

Nowelizacja ustawy będzie miała daleko idące konsekwencje dla przyszłości Polski. Wierzymy, że wolne media są fundamentem demokracji, dlatego jako organizacja zrzeszająca ponad 220 podmiotów z rynku digital,  wyrażamy stanowczy sprzeciw wobec działania rządu i wzywamy do natychmiastowego zawetowania ustawy naruszającej podstawowe prawa w demokratycznym świecie.

 

 

Czytaj także

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Z przyjemnością informujemy, że już 10 marca 2025 r. spotkamy się na PRO Experts Days – konferencji gromadzącej ekspertów digital marketingu, którą obejmujemy patronatem honorowym i akredytacją DIMAQ. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13, w samym sercu biznesowego Krakowa.

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Wydana przez IMM publikacja „Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż” autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik po najważniejszych zagadnieniach współczesnego PR-u i marketingu, a także kompendium wiedzy o budowaniu medialnej siły marki. Publikacja właśnie ukazała się w druku. IAB Polska objął patronat honorowy nad tym wydawnictwem.