Eksperci Grupy Roboczej SEM działającej przy Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wypracowali Kodeks Dobrych Praktyk SEO. Nowy dokument ma na celu zdefiniowanie wytycznych jakościowych i etycznych w stosunku do działań prowadzonych przy pozycjonowaniu stron internetowych (SEO).
Grupa robocza SEM przy IAB Polska pracuje na rzecz edukacji i popularyzacji marketingu w wyszukiwarkach internetowych jako skutecznego narzędzia promocji online. Jednym z głównych celów funkcjonowania grupy jest ustanawianie i przestrzeganie standardów jakościowych usług oferowanych przez podmioty zrzeszone, co zaowocowało stworzeniem kodeksu dobrych praktyk, dostępnym na stronach IAB Polska. Ekspertami grupy są przedstawiciele następujących podmiotów: Interia (Semahead), Bluerank, K2 Search, Sunrise System, Internetica, Murator, Netsprint, Value Media, Performics, Performance Media, Cube Group, Agora Searchlab, OMD, Marketing Online. Szefem grupy jest Maciej Gałecki.